3 Ağustos 2011 Çarşamba

Laz Böreği

Dün akşam, iftarda eşimin ailesi ve amcası vardı. Eşimin baba tarafı Trabzon tarafından gelme.Kayınpederim sütlü nuriyeyi sevdiği için belki bunu da beğenir diyerekten laz böreğini denemeye karar verdim. Nicedir ben de merak ediyordum neye benziyordur diye. Amca aynı oralardaki gibi olmuş dedi, beğendi, eşim çok güzel olmuş dedi. Ee ben de beğendim. Baklavalar kadar ağır değil, sütlü tatlılar kadar hafif değil, ikisinin ortasında bir yerde. Tam iftar sonrasına uygun bir tatlı.

Tarifi Oktay Usta'dan. Yalnız ben yarım ölçü yaptım ilk sefer deniyorum diye. Ama bütün ölçüleri yarıya indirdiğim halde tereyağını tam ölçü koymuşum, fazla da gelmedi. 14 yufka kullanmış Oktay Usta, ben 8 yufka kullandım. Tepsi olarak minik kare borcam kullandım, Oktay Usta 7 alta, 7 üste dizmişti yufkalardan, kat sayısı değişmesin diye ben de 4 alta 4 üste dizdim ama yufkaları 2ye bölerek yaptığım için 8 kat alt, 8 kat üst oldu. Kremaya 1 çimdik karabiber de attım, karabiber nasıl olur diye çekinmeyin, 1 çimdikten birşey olmuyor, yakışıyor. Ben muhallebinin üzerine çekilmiş ceviz de koydum, çok yakıştı. Evde pirinç unu yoktu, muhallebiye hepsini nişasta koydum. Soğuyunca buzdolabına koydum, ertesi günü iftarda yedik.
Oktay Usta'nın tarifi aşağıda, isterseniz aynen uygulayın, isterseniz de benim yaptığım ufak değişikliklerle deneyin. Beni değişiklikleri tam ölçü üzerinde parantezlere yazıyorum).
  • 14 yaprak yufka (16 adet baklavalık hazır yufka)
  • 150 gram tereyağı (250 gram tereyağı)
Muhallebisi için:
  • 4 adet yumurta sarısı
  • 7 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 4 çorba kaşığı nişasta
  • 4 çorba kaşığı pirinç unu (Nişasta)
  • Su
  • 1 tutam tuz ve karabiber
Şerbeti için:
  • 1,5 bardak tozşeker
  • 1 su bardağı su (Çok az daha su ilave ettim)
(Muhallebinin üzerine: 2 Kase çekilmiş ceviz)

Laz Böreği yemek tarifi

İlk olarak böreğin muhallebisi hazırlanır. Bunun için; 7 su bardağı süt tencereye alınır, üzerine 1,5 su bardağı şeker  alınır kaynamaya bırakılır. Bu arada yufkaların ara katları için tereyağı eritilir.
Diğer taraftan 1,5 su baradğı tozşeker ve 1 su bardağı su ile şerbet hazırlanır. 14 adet yufkanın yarısı tepsiye her katı yağlanarak dizilir. Yufkların yarısı yağlanınca muhallebi için bir kapta 4 yumurta sarısı, nişasta, pirinç unu, bir tutam tuz ve karabiber karıştırılarak sübyesi hazırlaınır.
Hazırlanan sübye kaynayan süte eklenir. Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir. Muhallebin ilk sıcaklığı çıkınca yufkaların üzerine dökülür. Kalan yufklar da diğer yarısı gibi her katı yağlanarak dizilir.
Üzerine kalan yağ dökülür ve iri kareler halinde kesilir. 180 derecede üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir. Laz böreği pişince fırından çıkarılır. Şerbetinin soğuk olmasına dikkat edilerek şerbeti verilir.
Üstü çıtır ortası muhallebili nefis bir tatlı.. Hazır baklava yufkası ile yapılan bu tatlı sadece yarım saatte hazırlanıyor. Mutlaka deneyin...
Tarifi Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gelibolu17 ye ve cafemis e yolluyorum.

11 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

bir karadenizli olarak çok severim bende ellerine sağlık sevgiler hayırlı ramazanlar...

xcelis dedi ki...

bende çok merak ediyorum tadını ya börek ama tatlı bişi =) ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

GÜLSÜM dedi ki...

ANNEM TRABZONDAN GETİRMİŞTİ ÇOK SEVMİŞTİM... ELLERİNE SAĞLIK....

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşm ben bir kere yufkaları kendim açarak yapmıştım çok zor gelmişti ama böyle yapması çok kolay.Hayırlı ramazanlar sevgiler...

memolininannesi dedi ki...

kuymak tarifimin ardından ıyı gıdecek denıycem en kısa zamanda...

gelibolu17 dedi ki...

Hümeyra çok teşekkür ederim canım tarifin yayında,gene bekliyorum,ellerine sağlık,selamlar,sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Ben de bır Karadenızlı olarak laz böreğini çok sevıyorum.Buradakı görüntü bir harıka,ellerine saglık.hayırlı iftarlar dılerım.

Kadına Dair Herşey dedi ki...

sevgili arkadaşım,gelibolu17 ile düzenlemiş olduğumuz ramazan lezzetleri etkinliği için yapmış oldugun bu guzel lezzet ıcın tesekkur ederım,ellerıne saglık,benım de yayına verebılmem ıcın http://cafemis.com lınkımı vermenız gerekıyor,bugun gereklı duzeltmelerı yapıp not bırakırsanız almaya gelecegım,bu guzel tarıf arada kaynarsa uzulurum,hayırlı ramazanlar,sevgıler (Ramazan lezzetleri etkinliğini düzenleyen gelibolu17 ve cafemis yazıp link verirseniz sevinirim.)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

merak ettiğim hep denemek istediğim bir lezzet ellerine sağlık arkadaşım

Adsız dedi ki...

Sıcak mı soguk mu yeniliyor

Adsız dedi ki...

soğuk yeniyor
tabi yıllar sonra cevap yazınca,cevap pek işinize yaramaz ama belki sizden soran denemek isteyenler için kolaylık olur

Related Posts with Thumbnails