4 Nisan 2010 Pazar

Nesrin'den Sütlü İrmik Tatlısı ve 57. PDÇSE Ev Sahipliğim

57. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'ne ev sahipliği yapmaya devam ediyorum. Ev sahibi olmak güzel birşeymiş. Her gün ilk iş, yeni tarifler gelmiş mi diye hevesle yorumları kontrol ediyorum :) Tarifler geldikçe de mutlu oluyorum.

Bir süre için, insanlar bloğuma girer girmez, etkinliği aramakla uğraşmadan, sayfamda doğrudan etkinlik yazısıyla karşılaşsınlar diye yeni tarif yazmadım. Ama yazmadan da duramıyorum. Ben daha etkinlik bitmeden gelen tarifleri denemeye başladım. Ee yaptıkça da ekleyesim geliyor bloğa. "Başka bir çare bulmak gerek, nasıl yapsam?" derken PÇDSE'nin linkine bağlanan etkinlik resmini sayfamın başına eklemeyi uygun gördüm. Böylece etkinlik için gelenler sayfamda dolaşmak zorunda kalmadan resme tıkladılar mı doğrudan tarif sayfasına yönlenecekler. Bu durumu da böylece çözdükten sonra gelelim denediğim ilk tarife:


Bizim Nesrin'in Mutfağı'ndan Bademli Sütlü İrmik Tatlısı, görüntüsü ile aklıma girmişti. (Bu arada Nesrin, seni gerçekten "Bizim" Nesrin gibi hissetmeye başladım.) Dün de bizim komşunun günü varmış. Tutmuş bize irmik tatlısı yollamış, biz de tadalım diye. Tattım ama bu sefer de iyice aklımı esir aldı irmik tatlısı. Artık bugün dayanamayıp kalkıp yaptım. Ama tabi evde badem yoktu. Badem yok diye irmik tatlısız mı kalayım? Yazık değil mi bana? Ben de fındıklı yaptım. Altına da bisküvi kırıklarıyla hoş olur diye düşündüm. Evde sayımız az diye de yarım ölçü yeter dedim, yarım ölçü yaptım. Tabi hindistan cevizinin ve tereyağının ölçüsünü de biraz artırdım. Yapar yapmaz bitirdik. Nesrin'nin tarifini benim yaptığım değişikliklerle ve yarım ölçü olarak yazıyorum şimdi. (Tarifin aslı için yukarıdaki turuncuya tıklayın.)

Malzemeler:
(5 Minik Kaselik)
Yarım lt süt (2,5 su bardağı)
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı irmik
50 gr tereyağı
2 Yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
1 Paket Vanilya

Altındaki taban için:
5 Tane Ülker Kakaolu Petibör Bisküvi

Kaseleri ıslatmak için:
Su

Üzerine serpmek için:
5-6 Yemek kaşığı kavrulmuş çekilmiş fındık
Tarçın

Orta ateşte süt, şeker ve irmiği karıştırarak kaynatıyoruz. Kaynarken altını kısıyoruz ve içine tereyağı, hindistan cevizi ve vanilyayı ekliyoruz. Yoğunlaşıp kıvamını bulunca ocaktan alıyoruz.
Kaselerin altını suyla ıslatıyoruz, soğuduktan sonra ters çeviricez ya kaseye yapışıp kalmasın diye. Nesrin gülsuyu kullanmış. Arzu ederseniz gülsuyu kullanın. İrmik tatlısını kaselere bölüştürüyoruz.
Bir tabağa 5 adet bisküviyi ufalıyoruz ve bisküvileri kaselere bölüştürüyoruz. Kaselerin üzerini streçle kapatıp buzdolabına koydum sonra. Buzdolabı kokusunu sevmiyorum ya her bulduğumu streçle kaplıyorum :)
Soğuduktan sonra kaseleri tabaklara ters çeviriyoruz. Zorluk çıkaran olursa azıcık tepelerine vurun, sallayın, dövün. Şiddete başvurun yani. Ben öyle yaptım :) Kuzu gibi oldular. Hemen iniverdiler tabaklara. Üzerlerine birer kaşık fındığı döküp birer çimdik de tarçın serpin. Çok da güzel oluyor. Sağolsun Nesrin. Kıvamını ve şeker miktarını sevdim.
Fotoğrafta da tatlıların üzerine baharın o güzel güneşi vuruyor. Bugün hava öyle güzeldi ki... Herkese tatlı baharlar.

Not: Bloğuma yazı yazdım nihayet :) Özlemişim yazmayı. Eskiden de sözlüğe yazı yazardım. Yazmak güzel birşey. Ne yazdığım farketmez ama yazmayı seviyorum.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

irmik tatlın çok albenili olmuş Hümeyracığım ellerine sağlık yeni tarif hazırladım alabilirsin sevgiler

bademcicegi.com dedi ki...

hümeyra canım merhabalarr:) irmik tatlısı harika görünüyor. emegine saglık canım öpüyorum

Unknown dedi ki...

Canım günaydın etkinlik için tarif bıraktım sevgiler...

KİZHATCE dedi ki...

merhaba hümeyra,güzel yorumuna tşkler,sayfamda sana ait bir tarif var alırmısın,devamı gelecek :)sevgiler kolay gelsin...

hazalca dedi ki...

http://filizmutfakta.blogspot.com/
arkadaşım bir tarifim var,alırmısın

nesrin dedi ki...

Tarifimi kullanmissin ve benden bahsetmissin.Cok tesekkür ederim.Bildigimiz irmik tatlisina a evde badem de varmis,ondan da biraz atayim seklinde bir tarif ortaya cikmisti.Afiyet olsun.Sevgiler...

Gurme Şirine dedi ki...

Merhaba, irmik tatlısı tarifi ararken buldum bloğunuzu...
ve tatlınız gerçekten çok hoşuma gitti bayıldım....
en kısa zamanda deneyeceğim...
bu arada sizi izlemeye aldım...
takipteyim....
sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...
kocaman sevgiler...

Related Posts with Thumbnails