19 Mayıs 2010 Çarşamba

Beyaz Kuru Fasulye

Kuru fasulye ile işim olmaz"dı". Yani annem bu fasulyeyi bu kadar lezzetli pişirene kadar öyle düşünüyordum. Hani vardır ya kuru fasulye hastaları. Olsa da yesek diye hayal edip dururlar. Bence kuru fasulye vasat bir lezzetti. Olsa da olurdu olmasa da. Tercih etmediğim çok az yemek vardır, kuru fasulye de onlardan biriydi. Ama gel gör ki bu fasulyeden, tok olduğum halde peşpeşe iki tabak yedim. Güzel olduğunu görünce hemen fotoğrafını çekip tarifini aldım annemden.

Malzemeler:
2 Su bardağı kuru fasulye (Minik beyaz fasulyelerden) (Akşamdan suya konulacak, şişsin)
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 İri baş soğan (İnce doğranacak)
1 İnce havuç (İnce doğranacak)
1 Yeşil biber (Biraz acıymış biber, biber de ince doğranacak)
Kıyma (2 yumurta kadar)
Yarım çay kaşığı karabiber
1 Kaşık salça
Tuz
Su

Kuru fasulye haşlanacak ve süzülecek.

Soğan, havuç, kıyma, biber hepsi birlikte tencereye alınacak, sıvıyağ ile kavrulacak. Salçası eklenecek ve bir iki daha karıştırılacak. Karabiber ilave edilecek. Haşlanmış fasulye ilave edilecek. 1 parmak üzerine çıkacak kadar kaynar su eklenecek üzerine. Tuzu ayarlanacak. Ağır ağır pişecekler hep birlikte. Suyunu çektikçe eklersiniz.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Kırmızı Papatya dedi ki...

Ooo anneciğinin güzel ellerine sağlık ne diyelim.. nefis görünüyor..
Paylaştığın için sana da teşekkürler..
Şimdi bunun yanına da pirinç pilavı,turşu olsa..
ayy neler diyorum :)
yani olsa güzel olur :)

Canım benim,görüşmek üzere
Allah'a emanet ol,
Sevgiler..

Related Posts with Thumbnails