22 Mayıs 2010 Cumartesi

Meyveli Pasta

Kızkardeşim Emine'nin bize Nisan ayında yaptığı pasta. Son derece hafif, tam yazlık, hem de çok kolay. Bloğa eklerim diye resmini çekmiştim. Sonra unutmuştum. Bilgisayarını kurcalarken buldum resimleri. Bu tarifi Mutfaktayım'ın ev sahipliğini yaptığı Krem Şantili Tatlılar Etkinliğine göndermek istiyorum. İşte tarif:

Malzemeler:
1 Adet Uno Sade Pasta Keki
Ülker ya da Pınar Krem Şanti 3 Poşet (1,5 Kutu)
9 Kaşık süt (Keki ıslatmak için)
2,25 Su bardağı süt (Şantiyi hazırlamak için)
1 Paket vanilya (Şantinin içine)
1 Tane kenton limonlu bitkisel jölenin 4te biri (Pakette söylenen miktarda suyun 4te 1i ile hazırlanacak)
4-5 Muz
Yarım kilo çilek
1 kivi

Krem şantiyi süt ve vanilya ile çırparak hazırlıyoruz. Pandispanyayı tepsiye koymadan önde alta bir kaşık süt yayıyoruz pandispanya sabit dursun diye. Pandispanyanın üzerini 4 kaşık sütle ıslatıyoruz. Azıcık krem şanti sürüyoruz muzlar yapışsın diye. Muzların yarısını bayaa kalın kesip diziyoruz. Üzerine krem şanti, üste ikinci kat pandispanya, üsyüne 4 kaşık süt, tekrar azıcık kremşanti, kalın kalın doğranmış muz koyup muzları bitiriyoruz. Üzerini bol krem şanti ile düzgünce kapatıyoruz. Kenarları da düzgünce sıvıyoruz.Vvarsa krema sıkacağı ile pastanın kenarına bir şerit geçin ki az sonra çileklerin üzerine süreceğimiz jöle akmasın. Krem şantinin üzerini çilekle kapatıyoruz, bir kat daha çilek diziyoruz. Sonra da 1 tane kiviyi küçük küçük doğruyoruz. Üzerine hazırladığımız jöleyi ılıkken fırçayla sürüyoruz, limonlu olduğu için hem serin bir tat veriyor, hem de çileklerimiz parlak kalıyor. Pastayı buzdolabına koyup en az 5-6 saat ya da 1 gün bekletiyoruz. Sonra da hemen tüketiyoruz. Malum meyveli, meyveler diri diriyken yemek gerek. Zaten yersiniz eminim. Çok hafif çünkü. Ben 2 dilim üst üste yedim. Daha da düşseydi 1 dilim daha yerdim de...

13 yorum:

ebru dedi ki...

canım arkadaşım hakikaten tam yazlık bir pasta olmuş.kardeşinin ellerine sağlık..

KİZHATCE dedi ki...

kızkardeşinin eline sağlık,sizlerede afiyet şeker olsun,sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

ayy çok güzel olmuş emine nin ellerine sağlık...
aldım bir dilim...
sevgiler selamlar

Adsız dedi ki...

Cok güzellll bu pasta,ayyyyy valla canim istedi...
Hemen tarifini yayinla lütfennnn:))

Adsız dedi ki...

Cok güzellll bu pasta,ayyyyy valla canim istedi...
Hemen tarifini yayinla lütfennnn:))

emelce yemek dedi ki...

cok guzel ve istah acici gorunuyor

Unknown dedi ki...

söyleyecek söz bulamadım ağzım sulandı:))
Emine hanımın ellerine sağlık bahar gibi renk renk olmuş ooffff çok lezzetli görünüyorrrr:))
tarifini de alabilseydik iyi olurdu canım benim sevgiler

Esradan dedi ki...

merhabalar,aman allahım,sabah sabah girmekle hata yaptım,ordaki göremediğiniz dilimi ben aldım,merak etmeyin :))
sevgiler

mintininmutfağı dedi ki...

canım benim be ne kadar iştah kabartan bir pasta olmuş böyle...eminenin ellerine sağlık.bir dilim de ben aldım...sevgilerrrr

mintininmutfağı dedi ki...

arkadaşım kelimenin tam manasıyla harika görünüyor...

gulcanmutfakta dedi ki...

harika görüyor canım ellerine sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

canım şahane bir pasta olmuş.pastaneden alınanla farkı yok.eline sağlık.
http://mintininmutfagi.blogcu.com/

aysenur dedi ki...

Bu da olabilir ama gecen bundan yedim, bu kez digerinden olsun. Cikolatalik olandan.

Related Posts with Thumbnails