20 Eylül 2011 Salı

Tavada Hamsi Buğulama

Kolayından bir balık tarifi veriyorum şimdi, zor işleri sevmediğimi daha önce de yazmıştım, saatlerce uğraşınca yemeğin tadı kaçıyor tembele.
Evde sadece 2 kişi olduğumuz için eve bi kilo hamsi aldık mı tek seferde bitmiyor, 3te 2sini tavada mısır unuyla az yağla kızartıyorum, tarife buradan bakabilirsiniz, kalanı da patatesle çoğaltıp tavada buğulayıveriyorum, patatesler mis gibi balık tadını alıyor, soğan, limon, domates de misler gibi oluyor kanımca. Fırında uğraşamam, biz de 2 kişiyiz diyorsanız bu tarif sizlik.

Malzemeler:
300-400 gr hamsi
1-2 Patates (Yumurta tavasının dibini kapatacak kadar)
1-2 Soğan (Tavanın dibini kapatacak kadar)
1,5 limon
1 Domates
Sıvıyağ
Tuz
Karabiber
Maydanoz
Çok az su
Arzuya göre 1 tatlı kaşığı salça

Balıkları zaten balıkçı ayıklıyor sağolsun, bana kaldı mı yıkaması, yıkıyıp tuz ve karabiberler karıştırıyorum. Patatesleri, soğanları soyuyorum, halka halka dilimliyorum, biraz sıvıyağ ve tuzla karıştırıyorum ve tavanın dibine bi kat patates, bi kat soğan döşüyorum. Onun üzerine hamsileri diziyorum, onun üstüne domatesleri diziyorum ve en üste de limonlar. Çok az su ilave ediyorum ve kısık ateşte pişiriyorum. Arzu ederseniz bu suda salçayı da ezip öyle ilave edin. Salça da yakışıyor. Sona doğru üzerine maydanozu da attık mı tamamdır. Patatesler azıcık dibini tuttu mu daha da bi lezzetli oluyor, ama dibini azıcık tutsun derken yakmayın emi, hayırlı yemeler. 

1 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine sağlık canım enfes gözüküyor,ben de niyetlendim patatesli hamsi hazırlamaya bakalım ev halkı beğenecek mi:)
öperim seni...

Related Posts with Thumbnails