11 Kasım 2009 Çarşamba

Lokanta Usulü Mercimek Çorbası (Salçasız)

Mercimek çorbası en sevmediğim çorbadır ama gel gör ki herkes çok seviyor. Ne bulurlar bu çorbada bilmiyorum ama bence çorba denen şey zaten güzel değil, çorba menuden kaldırılmalı ve direk ana yemeğe geçilmeli. İlerde cumhurbaşkanı olursam kanunlarla düzenleyeceğim şu çorba meselesini. Çorbayı anayasa ile yasaklasam mı acaba? Zaten çorba sevmeyen birinin tutup da çorbalar hakkında yorum yapması da mantıklı değil ya neyse. Ama herkes beğeniyorsa demek ki 'bu çorba güzel bir çorba' deyip çorbamın tarifini de yayınlıyorum. Bir ara unutmazsam çorbaların en güzeli domates çorbasının tarifini vereyim.

Malzemeler:
1,5 Su bardağı kırmızı mercimek
1 Orta boy patates
1 Orta boy soğan
Sıvıyağ
Tuz
Pulbiber
Karabiber
Nane

Patatesi küp küp doğruyoruz. Soğanı da yemeklik doğruyoruz. Bir tencerede yıkanmış mercimek, soğan ve patatesi haşlıyoruz (su tenceredeki malzemenin üzerini 4-5 santimetre kadar geçecek). İçine sıvıyağ ve tuz da ekliyoruz ki haşlanırken lezzetler birbiriyle tanışsın, kaynaşsın. Mercimekler iyice dağılıp renkleri kırmızıdan açık kahve-sarıya dönene kadar haşlıyoruz, suyu çekerlerse arada tekrar ekleyin. Haşlama esnasında biraz karabiber, biraz bulbiber ve biraz da nane ekliyoruz. Mercimekler iyice pişince ocaktan alıp blendırdan geçiriyoruz; soğanlar, patatesler hepsi çorbada kaybolup gidiyor. Çorba hazır. En son bir tavada çok az sıvıyağda biraz nane yakıp üzerine döktük mü tamamdır, afiyet olsun.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de sevmem bu çorbayı. aynen ben de düşünmüşümdür nie herkes bu kadar seviyor diye?
ama çorba denen şey güzel bence, mercimek hariç:)
domatesi de sabırsızlıkla bekliorum..:D

aysenur dedi ki...

Ben de sevmezdim, acaba hepimiz kardes miyiz? Adsiz kardes, sen kimsin?

Ama burda sevmeye basladim. Burda herkes mercimek corbasi hastasi oldugu icin, psikolojik bir baski altinda kalmis olabilirim. Ama olsun, mutluyum, e hele bir de simdi pisirebiliyorum, degmeyin keyfime :D

Adsız dedi ki...

Kim oliciikk, tabi ki ben:P
Şule!
Adsız benim adım,
Ona göre!
Nerde bi adsız görürseniz, bilin ki Şuledir..:P

humeyra dedi ki...

Adsız Hanım,
Sizin şu çok beğendiğiniz kremalı mantar çorbasının tarifini yollasanız diyorum artık.

Adsız dedi ki...

sıvıyağ ne kadar konuluyor :D

humeyra dedi ki...

Yarım çay bardağı kadar koyuyorum, biraz göz kararı oluyor.

gül dedi ki...

size bir başka merçimek çorbası tarifi de benden. mercimek ve su koyp bişiriyorum taneler iyiçe erimeden içine bir iki limon sikiyorum. bir kaç dakıka daha kaynıyor.diyer tarafta bir kaşık tere yağ bir kaşık sıvı yağ ve bir sogan mınnacık dogranıp penbeleşecek ve çorbaya eklenecek nefis oluyor benden söylemesi.on dk falan dinlenmesi lazım.ağzı kapalı olarak. hayırlı günler.

Adsız dedi ki...

Böyle bir yorumla tarife başlayan kişini tarifini kim dener ki?Severek yapmak lezzet katar yemeğe.Sevmeseniz de daha güzel anlatabilirdiniz.Ne buluyorlar falan kaba kaçmış.Siz sevdiğiniz bir yemekte ne buluyorsanız çorbayı sevenler de onda onu buluyor...

humeyra dedi ki...

Sevmeden pişirince güzel olmadığını ben de düşünüyorum ama bu çorba ne hikmetse herkes tarafından beğenilerek yenilen bir çorba, nasıl pişirirsem pişireyim.
ayrıca benim tarzım bu, yazma uslubumu beğenmediyseniz sizi buralarda tutmayayım boşuna, gidip başka blogları okuyun.
saygılar efendim

Adsız dedi ki...

tarifleri verirken kaç kişilik olduğunuda yazarsanız sevinirim

humeyra dedi ki...

8-10 kase çıkıyor sanırım bu çorbadan. ama emin değilim, şu sıra ölçüleri azaltıp yaptığım için.

♥ Nilays World ♥ dedi ki...

denicem mutlaka bende pek sevmem mercimek ya bakalim:)

Related Posts with Thumbnails