10 Kasım 2009 Salı

Kara Meyra


Bu pastayı Kıbrıs'ta uydurmuştum. O zaman bu kadar beğenileceğini hiç düşünmemiştim. Kıbrıs, pasta açısından maalesef  pek de şanslı bir ada değil. Genelde pastaların tümü birbirine benziyor; çok ağır margarin tadında, kalın kekli, krem şantisi ya da margarin tadında kremaları beklemekten bir hal olmuş pastalar ya da yoğurt tadında lorlu cheesecakeler... Kıbrıslılar alınmasın, yani her memleketin güzel yanları olduğu gibi böyle eksi yanları da var işte. Özellikle Lemar'ın pastaları faciaydı, kulakları çınlasın (Pastanın kulağı varsa tabi). Güzel pastaların yapıldığı bir pastahane vardı Dereboyu'na yakın bir yerlerde, adını unuttum, ama malum öğrenciyiz, her seferinde de pahalı pasta alınmaz ki, hem de daha güzelini yapabilecekken. İşte öyle bir anımda -ne zamandı tam bilemiyorum- uyduruvermiştim pastayı. Güzel de oldu. Şimdi yiyip de iltifat etmeyen yok. Öyle de uyduruveririm işte. (Burada kişisel reklam yaptım, zahiren). Hem güzel olduğu kadar da basit bir pasta. Bildiğiniz pötibör bisküvi ile yapılıyor. Kek pişirme derdi, krema yapma derdi yok. Adını da kardeşim Abdullah'ın bana ettiği bir laftan esinlendim. Beyefendi sarışın sevdiğinden midir bilmem bir keresinde onu sinir ettiğim bir zaman bana 'sen de karasın' demişti. Pastamı tüm karalara ithaf ediyorum. Hemen tarifimizi de buraya davet ediyoruz. Alkışlarınızla karşınızda... (Yazımın gidişatı, abartılı tv programı modunda ilerliyor ama kendim uydurdum diye demiyorum, çok güzel oluyor bu pasta, bunca reklam ondandır yani).

Tarifi yakında yazıcam.
Coming soon!
Şimdi kahvaltı yapmam lazım.

Yazıcam demişim ve unutmuşum. Hamile varmış meğer aramızda, kız olursa adını Hümeyra koyun, güzel isimdir. Herkese söylüyorum da ancak bir iki kişiyi razı edebildim :) Gecikme için tüm hamilelerden özür diliyorum ve hemencecik tarife geçiyorum.

Malzemeler:
2 Büyük boy muz (Şöyle güzel kokanından, çiğ gibi kokan olmasa daha lezzetli olur. Muzlar ufaksa 3 muz)
2 Tekli paket Ülker Pötibör Kakaolu Bisküvi
1 Kutu krem şanti (2 poşet) (Kardeşim Emine bu pastayı ille de Daphne Krem Şanti ile yapıyor, en lezzetlisi oymuş, Bim'de satılan krem şantidir kendisi.)
1 Ülker Golden Bitter Kare Çikolata (80 gr lık)
1,75 Su bardağı süt
1 Tekli nescafe ya da silik bir yemek kaşığı nescafe

Krem şantii 1,75 bardak soğuk sütle çırparak hazırlıyoruz. Nescafeli suda bisküvileri ıslayıp ıslayıp tepsiye diziyoruz, Güzelce ıslıyoruz ki bisküviler iyice yumuşasın. Kenarlar 3'e 5 olacak şekilde 3 kat bisküvi çıkıcaz. İlk kata bisküvileri dizdikten sonra üzerine biraz krem şanti sürüyoruz. Üzerine ince ince yuvarlak dilimler halinde muz diziyoruz. Muzların üzerine krem şanti sürüyoruz. Tekrar bisküvileri nescafeli suda ıslayıp bir kat daha diziyoruz krem şantinin üzerine. Sonra aynı sırayla biraz krem şanti, üzerine muz, üzerine krem şanti, üzerine bisküvilerin son katı. En üzerini de krem şanti ile kapatıyoruz. Üzerine rendelenmiş bitter çikolatayı serpiyoruz. Buzdolabında 2 saat bekletiyoruz. Ben bu bekleme kısmını bir türlü aşamıyorum. Hemen yiyesim geliyor. Gerçi bu benim genel tavrım. Bir tek bu pastaya değil. Afiyet olsun.

13 yorum:

semra dedi ki...

bu pastayı yiyip de beğenmeyen birini görmedim aksine ne övgüler.tamamen blog sahibinin üretimidir.çok güzel denemenizi tavsiye ederim.

semra dedi ki...

zaten görüntü bitiriyor.asla diğer bisküvili pastalar gibi basit bi tadı yok.eşime yaptım walla ilk yaptığımda koca pastanın yarısından fazlasını bi oturuşta bitirmişti.

Adsız dedi ki...

pasta cok cekici gozukuor ama bu pastanin tarifi nerde yaziyor? bende yemek istiyorum :)
zaten hamileyim her gordugumde canim cekiyo, yazik bana:P

humeyra dedi ki...

Bebeğin bir yeri eksik kalmasın diye tarifi hemen yazdım, afiyet olsun :)

beraat dedi ki...

Benim favori pastam..hele sukur yayınlamısşsın benım istedıgım pastayı..gercı baksana hamıle olanlar varmıs onlar olmasa yazacagın yoktu..sanırım coktandır yayınlamısın ben yenı gordum.abımde askerden gelıyr onun ıcın yapayıyım barı.

humeyra dedi ki...

Oh ne güzel, kavuşuyorsunuz abine. Ben daha 6 gün beklicem İzzet'i.

Adsız dedi ki...

valla humeyra masllah tarfilerin cok lezzetli oluyor, cezeryeyi, antep kebabini ve sonunda pastani denedim hepsi cok gusel oldu.ne guzel, esin cok sansli :)
bu arada antep kebabinin tarifini yazarken cig etin tadina baktigini yazmissin, cig kiyma yemek cok zararli gercekten, ben kucukken cok yerdim ama sonucu cok vahim oldu:P az cekmedim hakkaten. Benzer bir sorun arkadasiminda basina geldi onun sorunu cok daha buyuk oldu. elahmdullah kurtuldu ama cok zor zamanlar gecirdi. cok ciddiyim az da olsa kimse yemesin gercekten.

hadi kolay gelsin ki yeni tarifler de beraberinde gelsin:)

nihan

humeyra dedi ki...

Çok sevindim yorumuna Nihan :)) İnsan, Yaptığı şey beğenilince seviniyor. Eşime söyliyim de kıymetimi bilsin :)
Çiğ et yeme konusunda haklısın. Biliyoruz ama işte insan bırakamıyor, çok yemiyoruz zaten, ara sıra tadına bakıyoruz işte. (Suçluluk psikolojisi ile açıklama yapıyorum, bile bile yiyorum ya) Küçükken daha çok yiyordum da zararını oradan biliyorum :)
Neyse bunları okuyanlar yemesinler, kendimize yazık ettik bari okuyanlar kurtarsınlar kendilerini :)
Sosyal mesaj: Etleri pişirip yiyin.

Hayattan Azıcık dedi ki...

73 numara ile yayınladım. Çok güzel görünüyor. Eminim harika olmuştur. Katılımını ziyartini hep beklerim yazıların ve yorumların çok keyifli bayıldım bloğuna sevgiyle kal...

humeyra dedi ki...

Amin, inşallah. Allah hakkımızda hayırlı olan tüm dualarımızı kabul etsin.

Adsız dedi ki...

pratik bişi
merak ettim beğenilmiş yakın zamanda bnde denicem tarflerin tavuk yemeklerini çok sevdiğim için çoğunu biliyorum tatlı bilgimiz az genişletmek lazım

Demet dedi ki...

Biz bu sevimli seyi sunday school da cocuklarla beraber yaptik :) cok guzel oldu biz birde cilek koyduk bir katina en ustunede cilek koyduk.. Cocuklar bayila bayila yediler hem zevklede yaptilar..

humeyra dedi ki...

Ayşenur söylemişti:) Çok sevindim pastanın çocukların ellerinde şekillenmesine. Üzerine çilekle de harika olmuştur. Ben niye düşünemediysem, bir de zekiyim diye ortalıkta geziniyorum :P

Related Posts with Thumbnails