1 Şubat 2011 Salı

Çikolatalı Sufle (Unsuz)

Sufle için ilk denemem, bu sufle idi. Sürekli zor zor diyorlardı ama öyle kolaymış ki, herkes yapabilir diye umuyorum. Tarife uyun yeter. Gereksiz bir tariften deneme yapmak istemediğim için önce bir süre nette sufle, erimiş çikolatalı kek resimlerine baktım, durdum. Ama çoğu tarif unlu idi ve unlu kekler bana ağızda yumuşacık dağılan çikolata tadını vermez gibi geldi. Zaten görüntüleri de çok çekici değildi. Derken yabancı bir sitede muhteşem bir resme rastladım. Tarifte de un yoktu, sadece çikolata, yumurta ve tereyağı. İşte aradığım tarif dedim içimden. Gerçekten de resim ve tarifteki malzemeler yanıltmadı beni, yapımı kolay olsun diye birkaç ölçüyü yuvarladım gitti, birkaç tane de püf noktası ekledim, arzu ettiğim tadı yakaladım. Bloğun adı Closet Cooking, farklı tariflerini denemek isteyenler için. Bu arada aynı bloğun şakşukası rezalet :P Şakşuka bizim işimiz zaten, Türk işi. Neyse gelelim tarife.
Malzemeler (3 Kişilik):

  • 120 gr Ülker golden bitter çikolata (Başka çikolata kullanmam, Ülker'in tadı ayrı oluyor. Nestle falan biraz tuhaf, Eti de tuhaf.)

  • 100 gr Tereyağı

  • 3 Yumurta sarısı

  • Çeyrek su bardağı şeker

  • 3 Yumurta beyazı (Yumurtaları kekin yapımına başlamadan 1-2 saat önce buzdolabından çıkarın, oda sıcaklığında olması gerekli)
Üzerine serpmek için:

  • Pudra şekeri

  • 1 Top dondurma da müthiş olurdu.
Pişirme kaplarını hafifçe tereyağı ile yağlayın.

Tereyağı ve çikolatayı benmari usulu eritin ve biraz ılınmasını bekleyin.

Yumurta sarılarını ve şekeri mikserle çırpın ve çikolataya ekleyin.

Yumurta beyazlarını bir kabın içerisinde yüksek ayarda mikserle kar halini alana kadar çırpın.

Çikolatayı yumurta beyazına ekleyin ve kaşıkla karıştırın, çok çırpmayın, yavaşça karıştırın.

Karışımı kaplara (güveç kaplar) dökün, ama üçte ikisinden fazlasını doldurmayın.

Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 7 dk pişirin. Dış kısmı pişecek ve iç kısmı hala akışkan olacak.
Fırının kapağını açın ama sufleleri hemen dışarı çıkarmayın. 1 dakika soğumasına izin verin ve sonra kıyılarını bıçakla kabından kurtarın ve kabın altına hafifçe vurarak bir tabağa ters çevirip alın. Ya da hiç zahmet etmeyin, direk kabından yeyin. Biz öyle yaptık.

Üzerine pudra şekeri serpin. Sıcak sıcak bayılıyorum bu tada. Dondurma topu da muhteşem olurdu. Dondurma yoktu ama yanına bir su bardağı soğuk süt iyi gitti. Tarife de harfiyen uyarsanız hiç sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Afiyet olsun.

Not: Bu tarif, Çikolatatlılar arasında en sevdiğim tarif. Üzerine bolca da maraş usulu dondurma koyarak yemeye bayılıyorum. En sevdiğim çikolatalı tarifimi Özlem Hanımın etkinliğine yollamak istiyorum. Katılmak isteyenler buraya.

11 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

Ellerine sağlık... Bende geçen gün yaptım bana sert geldi. Çikolata sevenler için vazgeçilmez bir tad rası kesin..

Hayattan Azıcık dedi ki...

İstediğin kadar tarifle katılabilirsin hatta bunu 79 numara ile ekledim bile. Gelibolu17 arkadaşımıza söyle senide eklesin listeye bir seferde sen al. insan kendisini gerçekten baya bir güzel hissediyor.

humeyra dedi ki...

Bence bir de bu tarifi dene, diğerleri gibi değil, yumuşak ve ağızda dağılıyor. Bitter sert geliyorsa sütlü çikolata ile de deneyebilirsin aslında. Ama çikolatayı sevmek gerek. "Çikolata sarhoşu" oldum bu akşam :)
Yumuşacık, erimiş çikolata gibisi var mı?

İnci Yemek dedi ki...

çikolatalı sufle muhteşem görünüyor:) ellerinize sağlık.Görüşmek üzere sevgiler..

nurşen dedi ki...

Hümeyracım selamlar,estergonyeşil arkadaşıma yorum yazarken senin yorumlarını gördüm.Çikolatalı sufle birde yorumlarındaki sıcaklık beni senin bloğuna çekti :) Anladığım kadarıyla bloğunu yeni açmışsın öncelikle hayırlı olsun canım,aramıza hoşgeldin.Bloğunu dolaştım biraz,tariflerin çok güzel.Ellerine sağlık canım.Tekrar görüşmek üzere.
sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

amanınn vallahide billahide o muş..
aynı hümeyraa,aaa çok şaşırdım.sanal dünya çok küçük derlerdide inanmazdım..
annaaaa ben senin sen olduğunu bikmeden doğum gününü kutlamışım yemekbloglarında..
çok şaşırdım..
ama çokta sevindim..
ayyy bunu kutlamak lazım.çayımı alıp geliyom.
sevgiler canım

humeyra dedi ki...

Nette heryerden çıkabilirim, bloglardan, sözlüklerden vs. Hatta arkanda beliren gölge de ben olabilirim :P

esra dedi ki...

Kız seni alaaann yaşadı diye şarkı varya:))aynısını söylüyorum sana kız seni alaan yaşadı:))

Adsız dedi ki...

Bu gerçekten ilginç oldu. Ben okuma parçasını

Adsız dedi ki...

Muthıs olduuuu ya asırı mutlyumm!!

humeyra dedi ki...

beğenmenize çok sevindim

Related Posts with Thumbnails