10 Mayıs 2010 Pazartesi

Bir İnsan Olarak Hz. Muhammed (SAV)

...
Hz Muhammed (SAV) övülmekten samimi bir rahatsızlık duyar, "Beni övmekte ileri gidip Hristiyanların İsa karşısında düştükleri duruma düşmeyin" der ve ekler " Siz benim için sadece Allah'ın kulu ve elçisi deyin"
...
Hz Muhammed (SAV)'nin evine giden arkadaşları, O'nu tek başına evinin duvarını tamir ederken görürler. Kendi devesini kendi tımar eder, kişisel işlerini hiç kimseye buyurmaz, yük olmak istemez. Bu açıdan bakıldığında, O'nun yaşama prensibi "İnsanlar arasında insanlardan bir insan olarak yaşamaktır"tır.
...
EV İŞLERİNDE
Vefatından sonra, eşi ve bütün inananların annesi Hz Aişe'ye sorarlar:
-Allah'ın Elçisinin evdeki hali nasıldı?
Hz Aişe cevaplar:
-O, kendi işini kendi görmekten hoşlanırdı. Arkadaşları bütün işini yapmaya hazır olmalarına rağmen bunu istemezdi. Evdeyken elbiselerini yamar, evi süpürür, keçileri sağar, develeri bağlar ve yemlerini verirdi. Ayrıca, ayakkabılarını ve delik su kırbalarını tamir eder, hizmetçilere de yardım ederek onlarla birlikte hamur yoğururdu. Çarşıdan yiyeceğini kendi taşır, birisi "Ey Allah'ın Elçisi! İzin ver ben taşıyayım" dediğinde, "Her mümin, taşıyabiliyorsa kendi yükünü kendi taşısın" derdi.
...

BEN DE ODUN TOPLAYAYIM
Bir yolculuktadırlar... Yemek için mola verilir. Arkadaşlarının her biri bir görev üstlenir. Hz Muhammed (SAV) de
"Ben de ateş için odun toplayayım" der.
Arkadaşları önüne geçmek isterler
"Ey Allah'ın Elçisi! Siz dinlenin, biz o işi de görürüz."
Hz Muhammed (SAV) bütün ciddiyetiyle cevaplar:
"Gerçekten bunu isteyerek yapacağınızı biliyorum. Ancak ben bir topluluk içinde ayrıcalıklı bir durumda bulunmaktan hoşlanmam. Bunu Allah da sevmez." Ve odunları toplamaya koyulur.
(Afzolur Rahman, Siret Ansiklopedisi (I), shf 63)

DOĞRUYU SÖYLEYİN
Bazı müslüman genç kızlar "Bizim aramızda öyle bir peygamber var ki, yarın ne olacağını bilir" dizelerini içeren bir ilahi söylemektedirler. Bunu duyan Hz. Muhammed (SAV), kızları uyarır:
-İlle de birşey söyleyecekseniz, doğruyu söyleyin.
(Kaynak: M. Fethullah Gülen, a.g.e. (II), shf 123)

ARKADAŞ SAKİN OL
Yeni müslüman olmuş ve kendisini ilk kez görecek bir göçebe arap heyecanından karşısında titremektedir. Hz Muhammed (SAV):
"Arkadaş" der, "Sakin ol. Ben kral değilim. Kureyş kabilesinden kurutulmuş et yiyen bir kadının oğluyum"
(M. Yusuf Kandehlevi, a.g.e. (III), shf 153)

DÜNYADAN KONUŞTUĞUMUZDA
Önde gelen vhiy yazıcılarından Sabit oğlu Zeyd anlatmaktadır:
"Ben hz Muhammed (SAV)'in komşusu idim. Ona vahiy indiği zaman bana haber gönderirdi. Ben de, gider vahyi yazardım. Biz onun yanında dünyadan konuştuğumuzda o da dünyadan, ahiretten konuştuğumuzda o da ahiretten, yemekten konuştuğumuzda o da yemekten konuşurdu. Demek istiyorum ki bize uymakta ve bizim seviyemize inmekteydi."
(M. Yusuf Kandehlevi, a.g.e. (III), shf 123)

SİZ BENDEN DAHA GÜÇLÜ DEĞİLSİNİZ
İslam'ın ilk büyük meydan savaşı Bedir'e doğru yol alınmaktadır. Deve azdır, ancak üç kişiye bir tane düşer ve sırayla binilir. Hz Muhammed(SAV)'le aynı deveyi paylaşan arkadaşları kendi haklarından gönüllü olarak vazgeçerler. O'nun binmesini isterler. O ise kabul etmez:
"Siz" der, " Benden daha güçlü değilsiniz. Kaldı ki ben de sizin kadar sevap kazanmaya muhtacım."
(M. Yusuf Kandehlevi, Hayatu's- SAhabe (III), shf 219)

1 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

allahümme salli ala seyyidina muhammed ve ala ali seyyidina muhammed...

Related Posts with Thumbnails