27 Ekim 2009 Salı

Muzlu Krema

Yumuşacık bir krema tarifi, nette bir yerlerde görüp almıştım zamanında, ama şimdi hatırlayamadığım için link veremiyorum. (edit: Hatırladım, daha doğrusu tarifi görünce sitenin adresini bir yere not etmişim, şu linkten aslını görebilirsiniz: muzlu rulo)  Tarifin aslına göre bu krema ile muzlu rulolar yapmam gerekirdi ama kremayı rulo yapmak zahmetli olduğu için ben kuplara dolduruveriyorum.
Malzemeler:
1 Litre süt
5 Çorba Kaşığı un
8 Çorba kaşığı Şeker
1 Paket vanilya
Çeyrek Paket Tereyağı (Tarifin aslına göre margarin, ama benim babam asla margarin yemediği için biz hep tereyağı kullanırız.)
2 Muz
1,5 Paket hindistan cevizi (1 Paket 50 gr.)

Yapılışı:
Bir tencerede süt, un ve şekeri karıştırıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz. Ocağı kapatıp tencerenin içine tereyağı ve vanilyayı ekliyoruz ve 10 dakika kadar mikserle çırpıyoruz. Muhallebinin üzerini streçle kaplıyoruz ve bir gece buzdolabında bekletiyoruz. Ertesi günü içine hindistan cevizini ve ufak ufak doğranmış muzları ekleyip karıştırıyoruz. Karışımı kuplara doldurup üzerlerini hindistan cevizi ile süslüyoruz. (Rulo yapmak isterseniz unu tepeleme kaşıklarla koyun, muhallebiyi düz bir kaba döküp buzdolabında öyle bekletmeniz gerekir ki dilimleyebilesiniz, sonra bu dilimleri hindistan cevizine yatırıp ortalarına ince kesilmiş muzu yerleştirip rulo haline getireceksiniz.) 



8 yorum:

semra dedi ki...

şu şeyi bi türlü rulo yapamadım ya ben ona yanıyorum kaçıncı deneyişim:(yeteneksiz kardeşin semra...

semra dedi ki...

iki kez denedim çok ama çok hafif bi tatlı.ağır tatlıları sevmeyenlere tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

güzel birşeye benziyor ama one oyle yaa 1 gun dolapda beklet felan..bana daha kısa surede hazırlanıp hemen tuketılcek tarıfler yaprmısın:-)

humeyra dedi ki...

Güzel şeyler için beklemek gerek. Öyle kolayla olmuyor. Misal ben güzel şeyler için bekleyip duruyorum aylardır. Kemal eniştenizi 5,5 ay askerde, 3 ay stajda bekletip sonra damat yapıp üzerine hindistan cevizi serpicez :). Sen de krema için bir gece bekleyiver Ersin.

aysenur dedi ki...

Haha! "Kemal eniştenizi 5,5 ay askerde, 3 ay stajda bekletip sonra damat yapıp üzerine hindistan cevizi serpicez :). Sen de krema için bir gece bekleyiver Ersin." Koptum :D

Ama Ersin de haklı, geçen arkadaşlarla güzel hafif birşeyler yiyelim dedik, aklımıza bu geldi. Bir gece bekletilmesi gerektiğini unutmuşuz, hayallerimiz suya düştü :(

Bu tatlı için sabırlı olmak gerek... Ama değiyor.

AYŞENUR dedi ki...

bu nefis görünüyor..ama beklemekde gerekiyormuş:) bir gün beklemekte dahi olsa bunu mutlaka yapıcam ..ellerinize sağlık sizinde..

bu arada hayırlısı ile nişanlınızla mutlu bir yuva kurarsınız inş...Allah (cc) kavuştursun..

humeyra dedi ki...

Amin. İnşallah. Çok hafif oluyor. Rulo yapıp üzerine de Nesquik Çikolata Sos ile süslerseniz daha da şık bir görüntü elde edersiniz.

aysenur dedi ki...

Bundan istiyorum Humeyra, cok istiyorum hem de. Size gelirsem bana bundan yap tatli olarak olur mu? Muzlu kisimlarini ben yerim, hani sen sevmiodun ya. Ulen ozledim feci. Oturup aglicam. Zaten yemegi de yaktim. Aah ah :/

Related Posts with Thumbnails