19 Eylül 2011 Pazartesi

Haşhaşlı Kurabiye

Bisküvi inceliğinde gevrek mi gevrek, ağızda dağılan kurabiyemi tarif etmeye geldim. Eşim çok sevdi diye bu kadar reklam yapıyorum.
Tarif gelsin hemen, çünkü işim gücüm var, bebeğim kucağımda uyudu, tek elle yazıyorum, iyice daldı, artık beşiğine gitmesi lazım. O uyurken de süpürülecek silinecek yerler var. Yemek yapıcam daha.
Tarifi yine Çay, Kahve Bahane Etkinliğine yolluyorum, bıktırana kadar yollayayım.

Hamuru:
Yarım paket tereyağı (Koksun mis mis)
1,5 Kaşık yoğurt
Yarım paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
2 Kaşık pudra şekeri
2 su bardağı su bardağı civarı un
Haşhaş

Üstü:
Haşhaş
Pudra şekeri

Hamur malzemelerinin hepsini karıştırıyoruz haşhaş hariç, hamur haline getiriyoruz. Tereyağı buzdolabından yeni çıkmış olsun. Kulak memesi dedikleri kıvamı elde etmemiz gerek. 2 su bardağı un yeterli oluyor. Şimdi sıra haşhaşta, haşhaş keyfinize kalmış, ben çok severim ağızda çıtır çıtır... O yüzden bol koydum içine. Hamuru yoğurup rulo yapıyoruz, buzdolabında biraz sertleştirip dilimliyoruz ya da vaktiniz dar ise elinizle ince yuvarlaklar yapın. Yuvarlakların birer yanını haşhaşa bandırıyoruz. Fırında altını yağladığımız tepside 190 derecede pişiriyoruz. Fırından çıktıklarında sıcakken üzerine pudra şekeri serpiyoruz.

7 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

canım merhaba şimdi yayında bu güzel kurabiyelerin,ellerine sağlık,,,sizede afiyet olsun :)
bebeğinle uğraşmışsın teşekkür ederim,ama ben bıkmam öyle düşünme sakın :) Başımın üstünde yeriniz var,selmalar sevgiler olsun,,yeğenimide öperim :)

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım hashaslı tariflere ellerine sağlık cnm..

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık kurabiyeler çok nefis görünüyor yapılacaklar dosyasına attım ilk fırsatta deneyeceğim.sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

harika görünüyorlar!
ellerine saglik..
sicacik sevgiler

Adsız dedi ki...

Yoğurt kurabiyeyi yumuşak yapmıyormu acaba? Gevrek demişsiniz.

humeyra dedi ki...

Teşekkürler canlar.
Yoğurt için: Yoğurt kurabiyeyi normalde yumuşak yapar, doğru, ki ben yumuşak seviyorum, rengi daha pempeye dönmeden alınca yumuşak kurabiyeler oluyor. Ama eşim kıtır sevdiği için 2 dk fazladan pişiriyorum. Öyle olunca gevrek gevrek oluyor. Aslında bu notu düşmem gerekliydi, sayenizde düşmüş olduk.

Adsız dedi ki...

Bende gevrek kurabiye seviyorum. Deniycem ama yoğurt olunca kararsız kalmıştım. Cevap için teşekkürler. Ellerinize sağlık.

Related Posts with Thumbnails