19 Eylül 2011 Pazartesi

Havuçlu Tarçınlı Ay Kurabiye

Gel vatandaş geel, ağızda dağılan gevrek kurabiyeye gel! Efendim, yine günlerden bir gün canımız tatlı istemişken -ki elmalı kurabiye istemişti aslen- evde elma yoktu ve atıp tutup iki çeşit kurabiye yaptım. Ulen dedim, bu tarçın havuca yakışıyorsa elmalı kurabiye yerine havuçlu yapsam ya...
Yaptım da güzel oldu. Tek çeşit sevmem, genelde tek hamurdan 2-3 çeşit kurabiye yapmayı severim, hamurumun bir kısmıyla da haşhaşlı kurabiye yaptım, haşhaşlısı ötekinden de güzel oldu, bisküvi gevrekliğinde...

Malzemeler:

İçi:

5-6 Orta boy havuç
8 Kaşık tozşeker
2-3 Çay kaşığı tarçın

Hamuru:
1 Paket margarin
3 Kaşık yoğurt
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
4 Kaşık pudra şekeri
3,5-4 su bardağı un

Üstü:
Pudra şekeri

İlk önce içini hazırlayalım. Havucu temizleyip rendeleyelim. Bir tavada, havucun içine tarçın ve şekeri ilave edip pişirelim. Havuçlar önce suyunu salıyor sonra geri çekiyor. Hazır olunca altını kapatıyoruz.

Hamur malzemelerinin hepsini karıştırıyoruz, hamur haline getiriyoruz. Dikkat edeceğimiz şey, margarin buzdolabından yeni çıkmış olsun. Kulak memesi dedikleri kıvamı elde etmemiz gerek. 3,5 ya da gerekiyorsa 4 su bardağı un yeterli oluyor. Hamur parçalarını elimizle 12-13 santim çapında yuvarlak açıyoruz, içlerine havuçlu harçtan koyup yuvarlıyoruz ve kenarlarını biraz kıvırınca ay oluyor, bir kadın gibi yumuşacık hatları oluyor, çok cici görünüyor ve bir ya da iki kurabiye bir kişiyi tatmin edecek kadar iri oluyor.
Ayların hepsini yapıp fırında 190 derecede pişiriyoruz. Fırından çıktıklarında sıcakken üzerine pudra şekeri serpiyoruz. Soğuyunca yiyoruz, bu kısmı anlatmama zaten gerek, biliyorsunuzdur. Afiyet olsun.
Tarifim  Çay, Kahve Bahane Etkinliğine gidiyor yine.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails