19 Mayıs 2010 Çarşamba

Fırın Sütlaç

"Gereksiz küçük harcamalardan kaçının, çünkü ufak bir delik kocaman bir gemiyi batırır."
Benjamin Franklin

Bu sözü, kulağıma küpe yapmam gerek. Benjamin Franklin'i pek sevmem ama doğru söze ne denir? Adam doğru söylemiş. "Minik kedi sticker alayım zaten indirimde... Küpe alayım zaten kaç para? Şu ayakkabı 20 lira ucuzlamış, aman kaçırmayayım..." Böyle diye diye bütçemi batırdım. Hayırlı olsun bana. Halbuki bu ufak miktarları topladım mı hatırı sayılır bir yekun çıkıyor ortaya. Bundan böyle az daha dikkat edeyim en iyisi.

Gelelim sütlaça... Nihayet arzu ettiğim tadı yakaladım. Tam sevdiğim gibi oldu. Bu sütlacı da Gelibolu17'nin ev sahibeliğini yaptığı 60. PDÇSE'ne yolluyorum. Ama tarif yazmaktan sıkıldım. Bunu da akşama yazayım. Canım dar şu sıralar. Hayırlı günler. 
Hemen tarifi yazayım:

Malzemeler:
1 Çay bardağı pirinç
2 Su bardağı su
1 lt süt
3/4 Su bardağı şeker (Benim gibi hafif sevenler için)(Babam gibi tatlı sevenler 1 Su bardağı koysunlar)
1 Silme yemek kaşığı nişasta (Ya da pirinç unu)
1 Çay bardağı su
1 Yumurta sarısı
1 Paket vanilya
5 Güveç kabı

Pirinci yıkayın ve tencereye alın. 2 Su bardağı su ekleyin. Pirinç suyun çoğunu çekene kadar orta ateşte kaynatın. Suyun bitmesine yakın 1 lt sütü ilave edin ve kaynatın. Kaynadıktan sonra altını kısın ve 15-20 dk daha kaynatın. İşin sırrı, uzun uzun kaynatmakta. Böylece pirinçle süt, hafiften kıvam alıyor.
Süt kaynarken ayrı bir tabakta 1 su bardağı suyun içinde nişastayı ezin, içine yumurta sarısını ekleyip çırpın. Süt 15-20 dk kadar kaynadıktan sonra, nişastalı yumurtalı karışımı karıştırırak yavaşça dökün. Şeker ve vanilyayı ilave edip 5 dk daha kısık ateşte pişirin. Şekeri en son ekliyoruz çünkü pirinçleri sertleştirmesini istemiyoruz. Altını kapatın.
Güveç kaplarına sütlacı paylaştırın. Fırını 250 derecede ısıtın. Güveç kaplarını tepsiye dizin. Tepsinin dibine de kaynar su ilave edin. Böylece sütleçların üzeri yanarken, kurumayacaklar ve yumuşak kalacaklar. Tepsiyi fırına koyuyoruz. Sütlaçların üzeri kızarana kadar duruyor. Sonra fırını kapatın.
Sütlaçları soğuyunca ya da iyice ılınınca servis edin. Soğudukça kıvamı artıyor. Ben ılık-soğuk arası yemeye başladım :)
Afiyet olsun.

22 yorum:

nesrin dedi ki...

Cok nefis görünüyor.Ellerine saglik.Sevgiler...
Fazla yorum yazamiyorum.Zamanim cok kisitli,tahmin edersin.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

hümeyracığım ellerine sağlık

canım kaçgündür sütlaç istiyordu bir yapan olsada yesem diyordum. sen yapmışsın geliyorum:)

Unknown dedi ki...

canim ellerine saglik nefis görünüyor afiyet seker olsun .

gelibolu17 dedi ki...

CANIM BENİM SÜTLAÇ NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK...
TEŞEKKÜR EDİYORUM..
SEVGİLER SELAMLAR HER ZAMAN BEKLİYORUM CANIM.YAYINLADIM...TARİFİDE MÜSAİT OLUNCA YAZARSIN...

MERHABA dedi ki...

harika bir görüntü ellerinize sağlık

Atike Momini Ziya dedi ki...

mmm enfes görünüyor .. ellerine sağlık canm ne diyeyim. görüntü herşeyi açıklıyor. yeme şansına sahip olanlara da afiyet şifa olur ia.birgün bize de nasip olur ia :)
içten sevgiler canm...

emelce yemek dedi ki...

kivami falan da tam tutmusa benziyor,eline saglik,senelerdir su kucuk guveclerden alicam alicam nasip olmamisti, gecen anneme telefonda dedim benim icin alirmisin diye turkiyeye gidince sudan cikmis balik gibi oluyorum ne alacagimi nereye gidecegimi sasiriyorum,bir sene boyunca planladigim her sey telasla unutuluyor.ama annem almis carsamba pazarindan,getirmeyi unutmazsam ben de deneyecegim,harcamalar konusunda da haklisin ama sukredelim gozumuz buyuk seylerde degil,ufak tefek lere de artik goz yumalim

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

Ellerine saglik,firindaki ayri bi guzel oluo.tarif beklioruz...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Cok severim sütlaci hele güvecte:))
Ellerine saglik canim...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hümeyracığım sütlaç üstelik fırınlanmışsa harika olur kokusuna bayılırım.Fırınlarken üzerine şeker koyuyormusun....Tarifi bekliyorum. Sevgiler..

lezzet sarayı dedi ki...

bencede muhteşem olmuş bayıldım zaten çok severim sütlacı

Unknown dedi ki...

Allah bu görüntüye ne denir ellerine sağlık süper

Cahide dedi ki...

Oooof canım off! Bu yşa geldim daha fırında sütlaç yapmış hatun değilim:)
Bu yaşta bu maharet,ne diyeyim ben sana?
Kaşığı kapıp gelsemmi,yutkunup kalsam mı bilemedim:))
Ellerine sağlık hamarat kuşum.Rahmana emanetsin...

kalpkurabiye dedi ki...

canım nefis görünüyor ellerine sağlıkk.. harikaaa.. bir kaşık aldım :)

humeyra dedi ki...

Mine Hanım, üzerine şeker koymuyorum, zaten kendi kendine kızarıyor.

TATESAL dedi ki...

Offf diyetteyken yapılır mı bu enfes görünüyor sütlaç...
Ama benim diyet mönümde sütlaç da var...

ÇAY SAATİ dedi ki...

Nefis görünüyor..Ellerinize sağlık.Sevgiler.Ayda

Quaresma7 dedi ki...

Çok özür dilerim. Geçen ki davetinize iştirak edemedim elimde olmayan sebeplerle. Olur da demiştik ama.. Kalmayın kusura. Hakkınızı helal edin. Sitenizi takip ediyorum bi' sonraki konuya katılcam Allah nasip ederse.

Tekrar kusura kalmayın. Vesselam.

arzu dedi ki...

s.a.
hümeyracım gülüm gelmiycem bir daha senin bloga yaaawwww!!!
her geldiğimde eşimi arayıp sipariş veriyorum o gün ne varsa blogda :))))
enfes olmuş yarın ilk işim aynısından yapmak olcak :))
selam ve dua ile

pelince dedi ki...

Ahh ahh yemede yanında yat cinsten:)) ellerine sağlık..

Sevgiler..

ebru dedi ki...

canım yaa ellerine sağlık bende çok seviyorum fırın sütlacı pazara misafirim kendisi pek bi sever fırın sütlacı ona yapayım bariiii

HADİYE dedi ki...

Selam,

Görüntü harika canım istedi.Ellerinize sağlık.
Sevgiler*

Related Posts with Thumbnails