6 Ocak 2010 Çarşamba

Sirkeli Brokoli Salatası



Bence brokolinin çorba yapılması yasaklanmalı. Artık tüm brokoliler salata yapılarak yenmeli. Sirkeli, limonlu, yoğurtlu neli olursa olsun salata olmalı. Çorba yapıp da brokoliyi ziyan etmenin anlamı yok kanımca. Brokoli çorbası yapacağınıza başka çorba yapın arkadaşlar. Daha önceki haftalarda Brokoli Çorbası tarifi vermiştim. Hani "Ne anlatıyor bu Hümeyra? Daha geçen gün çorbasının tarifini verdi." diye içinden geçirenler için söylüyorum, annem beğenmese o tarifi hayatta vermezdim. Çorba ve brokoli yanyana gelmemesi gereken iki kelime bence.
Gelelim salatasına... Güzel oluyor bak bu gerçekten. Hemen tarifini verelim.

Malzemeler:
Yarım kilo brokoli
Yarım çay bardağı sıvıyağ (Haşlama suyuna koymak için biraz daha lazım)
Yarım çay bardağı sirke
3-4 diş sarımsak
Tuz
2 Silme tatlı kaşığı pulbiber

Brokoliyi suda haşlıyoruz. Ama her zamanki gibi haşlama suyuna tuz ve 1-2 yemek kaşığı kadar sıvıyağ da koyuyoruz ki azıcık lezzeti gelsin. Yarım çay bardağı sıvıyağ, sirke, doğranmış sarımsak, pulbiber ve tuzu karıştırıp haşlayıp süzdüğümüz brokoliye döküyoruz. Brokolileri dağıtmadan şöyle bir karıştırıp tabağa alıyoruz. Afiyet olsun.

1 yorum:

Sevde dedi ki...

''Bence brokolinin çorba yapılması yasaklanmalı.'' Kesinlikle katılıyorum. Gerçekten de brokoliler salata yapılmalı, çorba yapılarak ziyan edilmemeli diye düşünüyorum. Hem çok daha sağlıklı!
Çok güzel bir blog. Ellerinize sağlık :)

Related Posts with Thumbnails