6 Ocak 2010 Çarşamba

Havuçlu Kek

Ben bu keki ilk kez Havvalar'ın köyünde yemiştim ve vurulmuştum. Nesine vuruldum bu kadar da bilmem ama aşkın gözü kör işte. O zamanlar Havva ile Almanca çalışıyorduk. Depremin üzerinden 1 yıl kadar geçmişti. Herkes köy evlerine kaçmıştı. Malumunuz, köy evleri on bin katlı olmadığı için daha güvenli oluyor ve deprem geçirmiş insanların nazarında bu özellikleri onları daha bir çekici kılıyor. Almanca çalışalım diye sık sık birbirimize gidip kalıyorduk. O sıra köyde dikiş kursu da veriliyordu. Köyün bütün kızları kursa katılmıştı. Kek- börek günü düzenledikleri zaman ben de katıldım, tabi misafir olarak yemek için :) Fatma yapmıştı sanırım bu keki. Çok hoşuma gitmişti. Aslında kek ama pastaya doğru yol olacak kadar üzerinde kreması var. Sabahın köründe kahvaltı niyetine güne havuçlu kekle başladım. Siteye de havuçlu kekimizi yolluyorum.

Malzemeler:

Keki:
3 Yumurta
1 Su bardağı tozşeker
3 Su bardağı ince tarafından rendelenmiş havuç
2 Çay kaşığı karbonat (ya da 1 paket kabartma tozu)
2 Su bardağı un
1 Silme çorba kaşığı tarçın
1 Paket vanilya (Bunu da ben ekledim.)

Kreması:
1 lt süt
3 Çorba kaşığı nişasta
1 Su bardağı tozşeker
1 paket vanilya
Yarım paket tereyağı

Üzeri:
1 Su bardağı çekilmiş ceviz ya da fındık içi
1 Tatlı kaşığı tarçın

Yumurtalar, şekerle iyice çırpılır. Ama biliyorsunuz zaten kek için yumurtalar oda sıcaklığında olacak. Tarçın, un, karbonat, vanilya, havuç katılıp iyice karıştırılır. Kek kıvamına gelince yağlanmış tepsiye boşaltılır. Benim kalıbım dikdörtgendi. Kalıbın ölçüleri 32ye 24cm. 175 derecede ısıtılmış fırında pişirin keki.
Kek pişedursun, biz kremayı hazırlayalım. (Küçükken hep tvde yemek anlatan ahçılara özenirdim, bu cümle bana onları hatırlattı, "Biz sizin için önceden pişirmiştik" deyip tezgahın altından pişmiş keki, kremayı çıkarırlardı, yarım yamalak pişmiş malzemeleri ne yapıyorlar diye düşünür dururdum.) Bir tencereye krema malzemelerini (vanilya hariç) koyuyoruz ve pişirmeye başlıyoruz. Kaynayıp koyulaşınca ocaktan alıp içine vanilyayı da ekleyip karıştırıyoruz. Çok koyu kıvamlı bir krema olmuyor ama buzdolabında bekleyince kıvamını buluyor, 1 gün bekletirseniz harika olur, yok vakit dar diyorsanız nişastasını biraz artırın, 4-4,5 kaşık falan koyun. 
Keki fırından çıkarıp soğuttuktan sonra sıcak kremayı üzerine döküyoruz.
Çekilmiş fındık ve 1 tatlı kaşığı tarçını karıştırıp kremanın üzerine yayıyoruz.
Tepsiyi buzdolabına koyup soğutuyoruz. Soğuduktan sonra çayın yanına yiyoruz. Tabi ben sabredemedim, bir kısmını ılık ılık yedim ama siz sabredin. Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

simdi deniyorum bu keki yarin universiteden arkadaslarim davetli , seninkinin goruntusu cok guzel humeyracim insallah benimkide oyle olur. daha denemedim ama kara meyranin tarifi icin tesekkurler en azindan merakimi giderdin sir gibi kalmisti bu pasta aklimda:)
havuclu kekimin kokusunu simdiden alabiliyorum, pisince yorumu yazicam , ama kendi yorumlarimi degil esimin ve arkadaslariminkini:P
guzel ellerine saglik kolay gelsin.
nihan.
a bu arada bebegimin cinsiyeti henuz belli degil, belli olsun onuda yazicam:)humeyra ismi de cok hos bu arada ama ne yazikki isim listesi o kadar uzun ki kafam karisti benimde.

humeyra dedi ki...

İnşallah beğenmişlerdir keki. Biz çok severek yedik. Hatta annem bir daha bu keki pişirmemi yasakladı. Kendisi şeker ve tansiyon hastası. Keke karşı koyamayıp yiyormuş, o yüzden pişirmeyecekmişim. Gerçi biz, ne koysalar önümüze yiyoruz :)
Bu arada, bebeğin sağlıklı doğsun da ismi Humeyra olmasa da olur:P İnşallah çok güzel ve hayırlı bir çocuk olur. Hatta özendim şimdi, inşallah benim de ilerde bir oğlum olur. Adını ne koysam diye düşünmek istiyorum ben de. Bebek elbiseleri alıp hayal kurmak istiyorum.

selma dedi ki...

nefis gözüküyo elinize sağlık...

Related Posts with Thumbnails