13 Nisan 2010 Salı

İşte Güzellik Böyle Birşey...

Güzellik, asırlardır tartışıla gelen bir kavram. Göreceli midir, değişmez midir, öyle midir, böyle midir? Nedir bilmiyorum ama ben bu resmi güzel buldum. Diyorum ki "Güzel budur!".
Kafası görünmeyen kedinin göbeği güzel. Ön patisine yüklenip duvarın üzerinde kalmaya çalışırken ki çabası güzel.

Arkada kalan gri kedinin pasaklı hali güzel. Kafasını öne doğru uzatması da güzel.

Turunculu kedinin keyfi, umursamaz hali güzel. Patilerini içe kıvırması güzel.

Üçü birlikte de ayrı bir güzel olmuş :)

Bu güzelliği ayet ve hadislerle taçlandıralım şimdi :)

"Yerdeki mahluklara acımayana, gökteki melekler acımaz." (Taberani)

"Hayvanlara acınmasını bildiren Peygamber Efendimiz buyuruyor ki: 'Bir kadın, bir kediyi hapsedip yiyecek içecek vermedi. birşey bulup yemesi için de serbest bırakmadı. Kedi öldü, kadın da bu yüzden cehenneme müstahak oldu.'" (Buhari)

"Susuz bir mümin, kuyuya inip su içti. Bir köpek de kuyunun ağzında susuzluktan bitkin vaziyette bekliyordu. O kimse, o hayvana acıyıp, ayakkabısı ile köpeğe su verdi. Bu hareketten Allah-u Teala razı oldu. O kimseyi cennete koydu." (Müslim)

وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثَالُكُم مَّا فَرَّطْنَا فِي الكِتَابِ مِن شَيْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ

"Yerde yürüyen hiç bir hayvan ve iki kanadıyle uçan hiç bir kuş hariç olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz o kitabda hiç bir şey'i eksik bırakmadık. Nihayet (hepsi de) ancak Rablerine toplanıb getirilirler." (En'am 38 - Hasan Basri Çantay Meali)

Not: Fotoğraf, Tasarımda Bugün'den alıntı. Hoş bir blog. Böyle kediler, tavşanlar :)

10 yorum:

Unknown dedi ki...

evet Hümeyracığım gerçekten çok güzel pisicikler çok da şirinler maşaallah Rabbim ne güzel yaratmış:)
eğer istersen yeni eklediğim ıspanaklı böreği de alabilirsin arşivine sevgiler harika bir etkinlik oldu maşaallah subhanallah

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Merhaba!
Blogumda gezintiye çıktığız için çok teşekkür ederim,Bu kediciklere çok güzel bakmışsız,gerçekten güzeller çünkü.Hayvanları benim gibi sizde seviyorsunuz anlaşılan.
Hayata hep güzel bakmanız dileği ile.
Sevgiler:)

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

güzel gören güzel düşünür
güzel düşünen güzel görür.

rabbim nimetleri. herşey ayrı bir güzel. şükürler olsun verdiği nimetlere

Begonvilli Ev dedi ki...

Canlarım benim. Onları öyle çok seviyorum ki...

kalpkurabiye dedi ki...

harika bir kare gerçekten hayat bu:)) güzellik bu..

ümmühan dedi ki...

Gerçekten de çok güzelmiş :)

emine ünal dedi ki...

Merhaba..

Bloğuma yaptığınız ziyaretler ve güzel yorumlar için çok teşekkür ederim..Bende şimdi sizi ziyaret ettim ama pek fazla bakamadım çünkü açııımmm:)),aç aç bakılmıyo yaaaa,ne güzel şeyler yapılmış,hepsi başka bloglardan galiba size özel varmıydı bakamadım..Kedilerde çok şirin..

Öpüyorum canım..

humeyra dedi ki...

İşte bak beğenmeyen çıkmadı :) Demek ki güzellik göreceli değilmiş. Böylece asırlardır süren bir tartışmaya 6-7 kişi son vermiş olduk :P Yorumlarınız için sağolun millet, sayenizde artık güzellik tartışması sona erdi.

Emine Hanım,
15 gündür bir etkinliğe ev sahibeliği yapıyorum, arkadaşlar güzel tariflerini bana yolluyorlar. Onun harici tarifler bana ait. Ama aç açına da bakılmaz tabi :) Zor olur.

aydilber dedi ki...

hayat sevince güzel ...bencede çok güzel

Tümay Öztürk dedi ki...

Merhaba. Ben ilk defa "Porselen demlik çay saati" etkinliğine katılacağım:) O yüzden de tam olarak doğru mu yapıyorum bilemedim. Sayfamda yayınladığım "tavuklu makarna salatası" tarifine etkinliğinizi belirttim. Bu şekilde miydi acaba? Ayrıca tarifim uygun mudur etkinliğiniz için? Şimdiden teşekkür ederim. Sevgiler...

Related Posts with Thumbnails