12 Nisan 2010 Pazartesi

Pırasalı Mısır Unlu Çörek

Kahvaltılarda ya da herhangi bir keyif çayının yanına şiddetle tavsiye edebileceğim bir çörek buldum kendime, hem de çok pratik. 57. PDÇSE'ne ev sahibi olmak zahmetli bir iş ama böyle de güzel getirileri var. Yemekleri almaya gidince, blogları şöyle bir dolaşıyorum, gözümün kaldığı tarifleri evde malzeme varsa hemen deniyorum.
Sabah etkinlik için Deryadan Lezzetler'e uğradım, iyi ki uğramışım. Pırasalı Mısır Unlu Çörek'te gözüm kaldı. Birazdan da kahvaltı yapacaktık. Kalkıp hemen hazırladım. Evde incecik dal dal mis gibi pırasa vardı. Mısır unu desen babam çok sever zaten. Ben de mısır ekmeğini çok seviyorum. Dedim bu tarif bize göre. Gerçekten de öyleymiş. Çok sevdik. Tarifte çok az değişiklik yaptım. Buğday ununu hiç kullanmadım, tamamı mısır unu oldu, çörek otunu sadece çöreğin üzerine değil, içine de kattım. Çöreği pişince zeytinle yedim ve zeytini bu çöreğe çok yakıştırdım. Bir dahakine içine zeytin de eklemeyi düşünüyorum. Siz de deneyin. 
Tarifi, yaptığım ufak değişikliklerle birlikte aşağıya yazıyorum. 4 kişi olduğumuz için aşağıya yazacağım tarif yarım ölçü, yani bizlik. Arzu eden miktarı çoğaltsın ya da azaltsın.

Malzemeler:
8 İnce dallı pırasa (Yeşil soğan gibi inceydi benim güzel pırasalarım:)) (Ya da 2 kalın pırasa)
1 Yumurta
Yarım su bardağı süt
Çeyrek su bardağı sıvıyağ
1 Su bardağı artı çeyrek su bardağı mısır unu
Yarım paket kabartma tozu
1 Çay kaşığı pulbiber
2 Çay kaşığı çörekotu
Tuz
(Yarım çay bardağı doğranmış zeytin)

Üzeri:
Çörekotu
Susam

Pırasaları yıkayıp ince ince doğruyoruz ve tuzla ovuyoruz, ölüyorlar. Sonra süt, yumurta ve yağı çatalla çırpıyoruz. Çırpılmış karışıma diğerlerini ekleyip karıştırıyoruz. Tuzunu ayarlıyoruz. Ben bu işi hep tadına bakarak yapıyorum. Hamurlardan tutun da çiğ ete kadar, çiğ etin tadına baktığımı görürse babam kızıyor tabi :) 23e23lük kare borcam kullandım ben bu ölçüler için. Borcamı yağladım ve karışımı borcama yaydım. Üzerine susam ve çörekotu serpikten sonra 190 derecede ısıtılmış fırına koydum, 15 dakika sonra fırın ısısını 170'e indirdim ve üzeri kızarana kadar pişti. Kürdan batırarak pişip pişmediğini de kontrol ettim. Fırını kapattım, biz kahvaltıya oturana kadar fırında içini de güzelce çekti. Dilimleyip servis ettim.

5 yorum:

aydilber dedi ki...

tarifi şimdi tarif defterime yazdım ilk fırsatta deniyicem .pırasayı çok severim.ellerine sağlık

Hayattan Azıcık dedi ki...

Pırasayı severim, mısır ununuda ee daha ne olsun en kısa sürede yapayım :)

Unknown dedi ki...

Hümeyracığım geçenlerde ilk kez mısır unuyla ekmek kek arası birşey denedim lezzetli oldu peynirle yedik çayla birlikte güzel gitti seninkide pırasalı çok değişik olmuş ellerine sağlık sevgiler

emelce yemek dedi ki...

babaannem yapardi... ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim cok nefis olmus...

Related Posts with Thumbnails