3 Şubat 2010 Çarşamba

Dereotlu Sigara Böreği

Geçen gün, karda kıyamette (Abartıyorum, medyatik yanım depreşmiş olabilir) Adapazarı'na gidebilmek için otobüs terminalinde bekliyorduk annemle beraber. Pırıl pırıl giyinmişiz, tertemiz deterjan koyuyor kıyafetlerimiz. Ama o da ne? Bir kaç bencil, köşede oturmuş sigara tüttürüyorlar, hem de kapalı mekanlarda sigara yasağına rağmen. Bende migren var. Kötü kokulara dayanamıyorum. Sigara kokusu, uykusuz yakaladı mı beni migrenimi tetikliyor. "Ulen" dedim içimden. (Her zaman demem ama acil durumlar için içimde birkaç ulen bulunduruyorum, ne olur ne olmaz) "Gidin dışarıda için ulen sigaranızı!" dedim sigara içen adamların duyamayacağı bir ses tonuyla. Yasağı umursamadan insanları pis sigara kokusuyla huzursuz edecek kadar saygısız insanlarla muhattap olmak istemediğim için bu sözleri içimden diyorum tabi hep. Bir atasözü vardır ya; "Çamura taş atma, üzerine sıçrar." He işte, ben de taş atmadım, ama çamuru kurutsunlar diye gerekli yerlere haber verdim. Hemen 184 ü aradım ve ihlali haber verdim. Pek kibar insanlar açıyor telefonu, bana ettikleri iyilik yetmiyormuş gibi iki de bir de sigara içilen mekanı haber verdim diye teşekkür ediyorlar. Bir mutlu oldum sormayın. Bir kaç gün sonra da terminali bu konuda uyardıklarına dair bilgilendirmek için geri döndüler bana, yine teşekkür ettiler. Herkes arasın, şikayet etsin. Kimsenin bizi zehirlemeye, kokutmaya hakkı yok. Gidin kendi başınıza kokun, di mi ama? Di.

Lafı uzatmadan bağlıyorum böreğe:
Sigaraya karşıyım. Ama sigara böreğine asla. Ailemizin marketi Mesa Market, nereden esmiş bilemiyorum ama eve ekmek ve yağ sipariş ettiğimiz bu akşam, ekmeğin ve yağın yanına yufka da eklemiş. Ne zamandır börek yapmıyormuşuz. "Ee yapalım madem." dedim ve kalktım, en basitinden sigara böreği yaptım. Saat gecenin 11'i. Börekler de kilo olarak bize katıldılar, ayrılmaz parçamız oldular. İyi mi oldu şimdi? Ama tadı çok güzel oldu. Hemencik sizlerle de paylaşayım tarifi.

Malzemeler:
100 gr kadar beyaz peynir (Evdeki artık peynirleri koyun)
5-6 Dal dereotu
1 Yeşil biber
1 Çay kaşığı nane
1 Çay kaşığı pulbiber
Çok az tuz
2 Yufka

2 Yufkayı 6'şar parçadan toplam 12 parçalık üçgenlere bölüyoruz.
Peyniri ezip içine incecik doğranmış yeşil biberi ve dereotunu ekliyoruz. Baharatını da katıp karıştırıyoruz.
Daha önce hiç sigara böreği yapmamış, son derece tecrübesiz arkadaşlar için de üçgenimizin ve üzerine koyduğum harç miktarının resmini de çektim. Çünkü içine harcı fazla ya da az koyduk mu tadı öyle uçmuyor. Fazla peynir tadı bayarken, az peynirle de sigara böreği ekmeğe benziyor. Demek ki neymiş bir ortasını bulmak gerekmiş. Herşeyin azı karar çoğu zarar demişler ama bence bunun bir ortası olmalı. Niye az olsun? 
Üçgen yufka parçasını önümüze alıp içine resimdeki gibi harcı koyup iki kenarını sarma sarar gibi kapatıp yufkayı çok sıkıştırmadan hafif bolarık sarıyoruz. Çok sıkışınca iyi olmaz benden söylemesi. Kızmış sıvıyağda kızartıp sıcacıkken yiyoruz. Soğudu mu pörsük pörsük iyi olmaz. Sıcakken çıtır olur. Oh mis! Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails