2 Mart 2010 Salı

Sütlü İrmik Tatlısı

Malzemeler:
750 ml süt
6 Kaşık irmik
4- 7 Kaşık şeker (Hafif isteyenler 4 kaşık, şekeri sevenler 7 kaşık koysunlar)
1 Paket vanilya
1 Kaşık tereyağ
1 Su bardağı dövülmüş ceviz ya da kavrulmuş dövülmüş fındık
1 Yemek kaşığı tarçın
1 Yemek kaşığı pudra şekeri

Süte irmik ve şeker karıştırılır ve ocakta koyulaşana kadar pişirilir. İçine vanilya ve tereyağ ilave edilir ve güzelce karıştırılır. Küçük bir borcamın altını ıslatın (22-23 cmlik bir kap), irmik tatlısının yarısını borcama dökün. Bir tabakta ceviz ya da fındıkla tarçını ve pudra şekerini karıştırın. Bu karışımın yarısını borcamdaki sütlü tatlının üzerine dökün. Sonra sütlü tatlının tencerede kalan devamını borcama ekleyin ve üzerine de fındıklı karışımın kalanını serpin. Borcamın üzerini streçle kaplayıp 8-9 saat buzdolabında bekletin. Sonra kesip servis edin. Hafif bir tatlı. Benim hoşuma gitti, babam reçel gibi tatlıları sevdiği için o pek beğenmedi, ona da Revani yaptım. Zevk meselesi işte. Ben de Revani'ye ağzımı sürmedim mesela. Ben sütlü hafif tatlıları seviyorum, babam şerbetli yoğun tatlıları. Siz de nasıl biliyorsanız öyle yapın. Evde hala 1-2 paket irmik var, şu sıra irmikler bozulmasın diye tüketmeye çalışıyorum. Şimdi sırada babamlık bir tatlı daha var. Onu yapmayı düşünüyorum. Hayırlısı.

5 yorum:

nesrin dedi ki...

Hümeyracim hic saklama sen usta bir ascisin ve profesyonel bir fotografciyla calisiyorsun...

humeyra dedi ki...

Çok teşekkürler yorumun için :) Yakın plan resim çekmeyi seviyorum.

gulayce dedi ki...

tarifin için teşekkürler arkadaşım ellerine sağlık tekrar katılımlarını bekliyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

bu akşam yapıcam bende

http://belguzar anne.blogspot.com dedi ki...

merhaba elıne sağlık sutlu tatlıyı kım sevmez sevgıler

Related Posts with Thumbnails