25 Aralık 2009 Cuma

Yoğurtlu Ispanak


Son zamanlarda nedense canım hiç yemek tarifi yazmak istemiyor. Bloğa girip yemek yazmak yerine mutfağa girip yemek pişirmeyi seviyorum ben. Ayrıca genelde ölçülerle değil göz kararı yemek yaptığım için herhangi bir yemek yaparken ölçüp biçmek de mutfakta aceleyle birşeyler pişirirken hiç de eğlenceli olmuyor. O sebeple bir süredir yazmaya ara vermiştim. O arada çikolatalı brownie pişirdim. İçimden bir oh çektim bloğa yazmadım diye :)
Bu ıspanağı bayıla bayıla yediğim için dayanamadım yine, yazayım dedim. Zaten yoğurt ve ıspanak kadar da güzel ikili zor bulunur.

Malzemeler:
1 Soğan
Sıvıyağ
1 Yemek kaşığı salça
Yarım kg ıspanak
Tuz
Yarım çay bardağı pirinç
1 Domates
1-2 Diş sarımsak
Yoğurt
Pulbiber

Biraz sıvıyağda, doğradığımız soğanı pembeleşene kadar pişiriyoruz. İçine salçasını ekleyip birazcık kavuruyoruz. Köklerini temizledikten sonra yıkadığımız ıspanakları elimizle ortalarından ikiye böle böle tencereye ekliyoruz. Bıçak sürünce vitamini kaçıyor dediler fi tarihinde. Doğru mu yanlış mı bilemem ama zaten ıspanakları doğrayacak da değilim. Tencereyi gördüler mi kendilerinden geçip eriyiveriyorlar zaten. Tuzunu ilave ediyoruz. Kapağını kapatıp kendi suyuyle pişmeye bırakıyoruz. Bir cezvede yarım su bardağı suyla pirinçleri haşlıyoruz. Ispanakların üzerine suyuyla beraber ilave ediyoruz. Yemeğin pişmesine yakın domatesleri de doğrayıp ekliyoruz. O da pişti mi tamamdır. Üzerine sarımsaklı yoğurt hazırlıyoruz, en üzerine de pulbiberli yağ yakıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails