19 Şubat 2010 Cuma

Fırın Makarna

Fırın makarnayı çok severim ben. Sıcakkenki o yumuşak hali, o erimiş kaşarı etkiliyor beni. O yüzden piştiği gibi tüketmek gerek, soğumadan. Vereceğim tarif 8 kişilik, 1 kişiye şu gördüğünüz dilim kadar ikram edebileceğiniz şekilde tabi. Biz evde 4 kişiyiz. O yüzden bitiremedik. Ertesi güne kalan kısmını  tavada azıcık su ekleyip kapağını kapatıp kısık ateşte ısıttıp yedim, yine de güzeldi ama ilk anki o kaşarın verdiği hazzı vermiyor ertesi güne kalan.
 Şimdi gelelim tarife:

Malzemeler:
Yarım paket makarna
(Normalde fırın makarna için ortası delik uzun çubuk makarna kullanmam gerekirdi ama evde yok diye fırın makarna yemeyecek miyiz? "Nayyyır, nolamaz!" dedim ve kısa çubuk makarna ile yaptım fırın makarnayı, ikisininde ortası delik nasılsa :P)

Haşlamak için:
Su
Tuz
2 Kaşık sıvıyağ

Beşameli için:
3 Kaşık un
3 Kaşık tereyağ
3 Su bardağı süt

1 Yumurta
250-300 gr kaşar peyniri (Rendelenmiş)
100-150 gr beyaz peynir (Çatalla ezilmiş)

Önce bir tencerede suyu kaynatın. Kaynayan suya tuz ve sıvıyağ katın. Makarnayı ekleyin ve yumuşayana kadar pişirin ve makarnayı süzün.

Ayrı bir tencerede beşameli hazırlayın. Bunun için tereyağ ve unu biraz kavurun ve kavrulan una yavaş yavaş sütü ilave edin, bu sırada sürekli karıştırın ki pürtük olmasın. Tuz atın. Kıvamını alıp göbek atınca (Kaynayınca göbek atıyor) altını kapatın.

Beyaz peyniri beşamele ekleyin. Kaşarın da 1-2 avucunu kenara ayırıp gerisini beşamele ekleyin. Yumurtayı da kırın ve karıştırın. Zaten sıcak, peynirler eriyiverecek.

Beşamelin çeyreğini kenara ayırın ve kalanı makarnayla karıştırın. Borcamın(32-21 cm boyutlarında benim borcam) altını çok az yağlayın ve makarnayı borcama dökün ve yayın. Kalan beşameli üzerine yayın. Ayırdığınız kaşarı da üzerine serpiştirin.

240 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails