18 Şubat 2010 Perşembe

Peynirli Çiçek Kurabiye

Dikkatli olanlar farketmiştirler belki, tuzlu kurabiyelerin hepsinin hamuru genel itibari ile aynı, üzerlerinde ufak değişiklerle tat olarak, görüntü olarak tamamen farklı kurabiyeler yapmak hoşuma gidiyor. Hatta aynı hamuru yapmışken bölüyorum üçe ya da dörde, her birinin içine farklı şeyler katıp karıştırıp tek seferde çeşit çeşit kurabiyeler elde etmiş oluyorum. Bu da onlardan biri. Peynir tadını sevenlere gelsin bu kurabiyeler.

Malzemeler:
Yarım paket margarin
1 Çay badağı yoğurt
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Paket kabartma tozu
1 Adet yumurta sarısı
Aldığı kadar un
Tuz
1 Çay kaşığı mahlep
3 Avuç kadar peynir
10-15 Dal dereotu

Hamuru ele yapışmayacak bir kıvama gelene kadar unla yoğuruyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında oluyor. İçine peynir ve dereotunu ekliyoruz. Kıvamı iyi olsun diye gerekirse biraz daha un ekleyip yoğurun. Sonra yarım santimden biraz kalınca açıyoruz. Ben genelde elimle ya da su bardağı ile açıyorum. Merdane de kullanabilirsiniz ki zaten aslında merdane kullanılır. Çiçek şekilli kurabiye kalıbımla şekillleri çıkarıyorum ve tepsiye diziyorum. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakikada pişiyorlar. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails