29 Mart 2010 Pazartesi

Bol Mısırlı Sebzeli Vejeteryan Pizza

Kıbrıs'ta etten pek hazetmeyen bir arkadaşım vardı. Pizzayı hep sucuksuz, salamsız alırdı. Bence en güzeli, bol sucuklusu ama bu defa evde sucuk yoktu. Bir günlüğüne biz de vejeteryan olduk :)
Pizzanın hamurunun tarifi Karışık Pizza ve Yumurtalı Ispanaklı Pizza ile aynı. Buraya tekrar yazmicam o yüzden.
Misafirler öğlen gelecekti, ama akşam geldiler. Ben de mayalı hamuru çoktan hazırlamıştım. Mayalı hamuru hazırladıktan ve borcama yaydıktan sonra üzerini streçle kapatıp buzdolabına koydum bu defa, beklesin buzdolabında dedim, bozulacak değil ya. Buzdolabında 4-5 saat bekledi, kabardı, vs. Tadı güzeldi. Yani demem o ki, hamuru önceden böyle hazırlayıp misafirleriniz geldiğinde sadece üst malzemesini üzerine yayıp zahmetsizce fırına sokabilirsiniz. Fırından yeni çıkmış haliyle sıcacık ikram edebilirsiniz. Lezzette, şekilde hiç fark yok.

Üzerine sürmek için:
2 Kaşık ketçap

Üst malzemesi:
1 Yemek kaşığı sıvıyağ
Yarım soğan (İncecik doğranmış)
1 Kırmızı etli biber (Doğranmış)
1 Yeşil biber (Doğranmış)
1 Küçük sakız kabağı (İnce ince doğranmış, önce uzunlamasına ikiye kesip sonra dilim dilim ince doğruyorum)
Yarım havuç (Aynı kabak gibi ince doğranmış)
(Mantar evde yoktu, siz varsa kullanın)
1 Silme çay kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı tuz

Yarım su bardağı çekirdekleri ayıklanmış doğranmış siyah ya da yeşil zeytin

1,5 Domates
2 Su bardağı tane mısır

Üzerine:
1 su bardağından biraz fazlaca kaşar rendesi

Bir tavaya sıvıyağ koydum ve kısık ateşte soğan, biberler, kabak ve havuç (varsa mantar) canı gidene kadar (diriliği gidene kadar) pişirdim ve ocağı kapattım. İçine tuz ve karabiber eklenip karıştırdım. Zeytini de katıp karıştırdım. 
Mayalı hamuru dolaptan çıkardım, Elimle şöyle biraz bastırdım, fazla kabarıklığı insin diye. Ketçabını sürdüm üzerine. Tavadaki malzemeyi üzerine yaydım. Mısırları serptim sebzelerin üzerine. Mısırların üzerine de domatesleri dilim dilim dizdim.
190 derecede ısıtılmış fırına verdim tepsiyi. 20 dk pişti. Sonra üzerine kaşar rendesini yayıp tekrar fırına verdim, kaşar eriyene ve biraz kızarana kadar durdu fırında.
Pizza, genelde pizzacılarda kolayla eşleştirilir. Ama bence demli çayla daha güzel. Afiyet olsun.
Bu tarif de son demlerinde 56. PDÇSE'nin ev sahibi Lezizce'ye gitsin.

3 yorum:

nesrin dedi ki...

Pizzaya evet,sebzeli herseye evet.Eline saglik.Sevgiler...

LEZİZCE dedi ki...

Canım şimdiden hayırlı olsun ev sahibeliğin bana verdiğin destek içinde çok teşekkür ediyorum.Görüşmek üzere canım.

senay dedi ki...

Cook güzel gorunuyo bende sebze yemeyen oğlum için yapcam bu pizzayi

Related Posts with Thumbnails