27 Şubat 2011 Pazar

Zeytinyağlı Karnabahar Salatası

Bakmayın öyle beşamelli yemekler yaptığıma, aslında ben böyle salataları daha bir çok seviyorum ama bunu da herkes sevmiyor ki kardeşim. Sevseler sürekli salata yerdik, güzel olurdu.
Karnabahar, pek de sevilmeyen bir sebze sanırım. Eşim sevmiyormuş, kayınpeder sevmiyormuş, kardeşim sevmiyor, böyle gider saysam. Ben de bir tek böyle salata halini seviyorum, ama bu halini de pek seviyorum.
Malzemeler:
Yarım karnabahar
1 Havuç
1-2 kaşık sıvıyağ (Haşlama suyu için)
Tuz
Yarım limon
2 Ufak diş sarımsak
Yarım çay bardağı zeytinyağı

Karnabaharı suya koyuyoruz, suya sıvıyağ ve tuzu ekliyoruz. Karnabahar iyice yumuşacık olana kadar haşlıyoruz. Haşlandı mı suyunu süzüp sudan geçiriyoruz. O arada ağzımıza bir iki karnabahar parçası atmayı ihmal etmiyoruz. Hemen peşinden bir kaseye limon sıkıyoruz, sarımsak rendeliyoruz ve zeytinyağını ekleyip karıştırıyoruz. Bu sosu karnabahrımıza döküp karıştırdık mı oh mis. Soğudu mu yemesi pek keyifli. Bunu yapıp hepsini ben yedim. Karnabahar sevenler buyursun yapsın.

6 yorum:

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

evet cnm erkekler genelde sebzelerden hoşlanmıyorlar.ama biz bayanlar çok seviyoruz,neden? çünkü kilo yapmıyor:).salata hoşuma gitti,ellerine sağlık.ben karnahabarı kızartarak üzerine sarımsaklı yoğurt ile servis yapıyorum oda harika oluyor.bide karnabaharı kızartarak 1 demet maydanoz,nar ekşisi ile harmanlıyorum o halide lezzetli oluyor,tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

salatayı çok seviyorum karnıbahara asla hayır demem ellerine sağlık

humeyra dedi ki...

Esra, yarısını da öyle yapmıştım zaten:D Kızarmış ve üstü yoğurtlanmış haliyle sevdi. Yoğurdu döktüm mü ne koysam önüne yiyor :)

Unknown dedi ki...

Eşim sevmiyor malesef :)
Ama ben çok seviyorum,görüntüsüne de bayıldım..
Ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..

İnci Yemek dedi ki...

Hümeyracım bizim ahali de çok enteresan,hepinizde olduğu gibi bizim evin erkekleri de sevmiyor
karnıbaharı:)) fakat her zaman şöyle
söylerler;ya sen hiç karnıbahar pişirmiyorsun:))yemek hazır olunca hiç almak istemezler;bugün çok aç değilim çorba ve salata yeterli:)))işte böyle durumlardayım:))
neyse ki üzerine bol sarımsaklı yoğurt dökünce yedirebiliyorum.
ellerine sağlık canım,enfes gözüküyor.
çok öpüyorum seni.mutlu haftalar dilerim...

Unknown dedi ki...

Karnabaharı her halıyle sevenlerdenım,salatası çok guzel oluyor helede et yemeklerinin yanında ellerine saglık.

Related Posts with Thumbnails