29 Kasım 2009 Pazar

Zeytinyağında Marine Edilmiş Bonfile (Terbiyeli Bonfile)



Malzemeler:
Yarım kilo bonfile
1 Su bardağı süt
Yarım su bardağı zeytinyağı
2 Orta boy soğan
1 Tepeleme tatlı kaşığı kekik
1 Tepeleme tatlı kaşığı tuz

Garnitür olarak:
500 gr mantar
Sıvıyağ (Kızartmak için)

Bir tencereye sütü, doğranmış soğanı, zeytinyağını, kekik ve tuzu koyuyoruz. Etleri ekleyip iyice karıştırıyoruz ve kapağını kapatıp buzdolabında en az 2 saat bekletiyoruz. Ben geceden hazırlayıp sabaha kadar beklettim. Sabaha etleri karışımdan çıkarıp teflon tavada yağ eklemeden iki tarafını çevirerek pişirdim. Tabağa aldım.

Yanına garnitür olarak mantarları yıkıyoruz ve tuzluyoruz. Bir tencereye kızartmak için yağ koyuyoruz. Yağ biraz kızınca mantarları atıyoruz. Yüksek ateşte çok fazla büzülmelerine fırsat vermeden sularını salıp biraz çekinceye kadar kızartıyoruz. Mantarın en lezzetli hali bana kalırsa böyle kızartılmış halidir. Etin yanına servis tabağına alıyoruz.

Annem tabi terbiye için kulladınğımız soğana da kıyamadı. Yazık ziyan olmasın dedi. Tencerede kalan tüm malzemeyi tavaya aldım. Soğanlar iyice pişinceye kadar ocakta kaldılar. Sonra içine iki yumurta kırıp karıştırdım. Biraz karabiber ve kıyılmış maydanoz ilave ettim. Güzel oldu. Babam pek sevmedi ama annemin çok hoşuna gitti. Tabaklara birer kaşık da bundan ekledim.

Afiyet olsun.

1 yorum:

aysenur dedi ki...

Bundan annem yapsin, mutlaka istiyorum. Babam soyleyin ihmal etmesin :D

Related Posts with Thumbnails