29 Kasım 2009 Pazar

Grip İçin Havlıcan Çayı (Domuz Gribi Dahil)



Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar. Öncelikle Kurban Bayramınız mübarek olsun demek istiyorum. Tüm İslam alemine hayır getirsin inşallah. Allah için kestiğiniz kurbanlar kat kat sevap olarak yazılsın defterlerinize. İnşallah gerektiği gibi maddi imkanı olmayan ve et alacak durumu olmayan insanlara da ulaşmıştır kurban etleri. Bugün televizyonda yaşlıca bir teyze konuşuyordu. Kurban eti dağıtılan bir kuyruğa girmiş. 'Eşim öldüğünden beri sekiz senedir eve bir tavuk kanadı dahi girmedi.' diyordu. İnşallah onun gibi insanlara da ulaşmıştır kurbanlarınızın üçte biri.

 En son Tavuk Çorbası tarifi vermiştim, annem grip oldu demiştim. Peşinden ben de şifayı kaptım. Ateşlendim, yoğun bir öksürük, halsizlik, ciddi bir başağrısı... Bu sefer annem iyileşti, bana baktı. Babam tabi her zamanki gibi ailemizin daimi hasta bakıcısı... Sürekli bize bitki çayları demleyip içirdi. Bu havlıcan denilen bitkiyi de bir arkadaşından işitmiş. Erzurum'da o çetin soğuklara yenik düşmemek için her sabah havlıcan içerlermiş. Çörek otu da ölümden başka her derde devadır.' deyip babam çaya çörek otu da ekledi. Hiç ilaç kullanmadan bu çaylarla ve uzun yatak istirahatlarıyla gribi de yendik, yemek yemeyi de bırakmamak gerek. Tabi bu çayların içine ilgi, sevgi de katıldığı için daha çabuk ayaklanıyoruz belki de. İnsanın psikolojisi ne kadar iyi olursa o kadar çabuk ayaklanıyor. Bayramın ikinci günü sabahtan hastaydım, kahvaltı bile yapamadım, yarım dilim ekmek ve 2 zeytin ağzımda büyüdü durdu. Akşama sözlümün el öpmeye geleceğini duyunca hemen toparladım. O sebeple, demem odur ki, gönlünüzü ferah tutun. Siz gönlünüzü ferah tuttukça hiç bir hastalık sizi yenemez.

Malzemeler:
2 Parça havlıcan kökü
Yarım Çubuk tarçın
1 Silme çay kaşığı çörek otu

Tatlandırmak için:
Kestane balı

4 Su bardağı kadar suyun içine havlıcanı, tarçını ve çörek otunu atıp kaynatıyoruz, 1-2 dakika fokurdatıp ocaktan alıyoruz. Bardaklara koyup balla tatlandırıp içiyoruz. Çok değil ama biraz ılınırsa daha iyi tabi. Çok sıcak çaylar boğazı da dili de haşlıyor. Zaten sıcak ya da çok soğuk içmemek sünnettir de. İçer içmez boğazları yumuşatıyor, öksürüğü hafifletiyor.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails