11 Şubat 2010 Perşembe

Salçalı Baharatlı Kurabiye Adam


Aslında susamlı kurabiye yapmaya niyetlendiğim bir gündü. Şule bizdeydi. Kurabiye yeriz diye onu da çağırmıştım. Kendimden emin bir şekilde çekmeceyi açtım ve susamı çekmeceden çıkarttım. Poşetin köşesini dişlerimle yırtıp kopan poşet parçasını çöpe attım. Susamları açılan delikten beri tabağa döktüm. Ama o da ne? Susamlar kendilerinden geçmişler. Aynı benim gibi olmuşlar (Gribin son evreleri). Renkleri bir tuhaf, bazıları griye dönmüş. Halbuki son kullanma tarihi 2011'di. Ama biz kullanamadan çöpe gitti. Ben de elimdeki hamuru farklı şekilde değerlendirdim. Lezzetli oldu. Tadı, pizza krakeri andırıyor. Aklımdan haşhaş ilave etmek de geçmişti. O da olsa tam pizza kraker olurdu. Siz, isterseniz bir de öyle deneyin.

Malzemeler:
Yarım paket margarin
1 Çay badağı yoğurt
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 Paket kabartma tozu
1 Adet yumurta sarısı
Aldığı kadar un
Tuz
1 Çay kaşığı mahlep
3-4 Tatlı kaşığı salça
3-4 Çay kaşığı nane
3-4 Çay kaşığı pulbiber

Süs olsun diye:
Çörek otu

Hamuru yoğuruyoruz. Kulak memesi dedikleri bir tabir var ya, işte o yumuşaklıkta bir hamur elde ediyoruz. Hamuru yarım santimdan biraz kalınca, yaklaşık 1 santim kadarlık bir kalınlıkta açıyoruz. Ay adam kurabiye kalıpları ile şekil veriyoruz ve tepsiye diziyoruz. Yağlı kağıt varsa kullanın. Yoksa da zaten hamur margarinli olduğundan tepsiye yapışmıyor. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kısa sürede pişiyorlar. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails