25 Şubat 2010 Perşembe

Yumurtalı Kızarmış Ekmek ve Zeytin

Kahvaltı etmeyi seviyorum. Kim sevmez ki? Şu resimdeki ekmekleri de seviyorum. Basit bir kahvaltılık. Çok konuşasım, çok yazasım yok şu anda.

Malzemeler:
Yumurta
Tuz
Ekmek

Kızartmak için:
Sıvıyağ

Arzu ederseniz:
Maydanoz ya da baharat

Yumurtayı biraz tuz ekleyip çırpın. "Arzu ederseniz" durumu burada devreye giriyor. Arzu edenler yumurtaya bu aşamada baharat da atabilirler ya da ince kıyılmış maydanoz. Ben arzu ettim de ne oldu? Evde mayanoz yoktu. Neyse, konu bu değil. Konuyu dağıtmayalım. Konu bu zaten. Neyini dağıtmayacaksam? Ekmek ve ekmekle ilgili anılarım. Çok anımız vardır ekmekle. Kızarmış ekmek, tost ekmeği, yumurtaya banmalık, sıkma yapmalık, ekmek arası, hamburger ekmeği, fırından yeni çıkmış sıcak ekmek, süte bandırılmış kediye verilmiş ekmek (ki bu kısmı çok eğlencelidir, kedi müsaade ederse sonrasında kedinin kafası okşanır), ekmek de ekmek... Ekmek işte. Ayşenur, küçüklüğünde şekerli çaya doğranmış ekmeği severdi. Ben de onu severdim. Her kahvaltıda yedirirdim. Hey gidi hey, kocaman oldu (Okuyan da beni Ayşenur'un babannesi falan sanır, ablasıyım millet:) Neyse... Dağıldı hakkaten konu. En son yumurtayı çırpmıştık. Şimdi ekmekleri yumurtaya buladık. Sonra da sıvıyağda iki tarafını çevirerek kızarttık.


Tanıştırayım:
Bu da siyah zeytin. Bunun içine ister limon sık, pulbiber ve sıvıyağ kat, bana bana ye. İster zeytinyağı, nar ekşisi, kekik, pulbiber (Hatta sarımsak, ama sarımsak koyarsam benden başka kimse yemez.)

Çok pis uyarı:
Kızarmış ekmeği zeytinyağına bana bana yerseniz kilo yapar.

Not: Çayı görüyor musunuz resimde? Heh işte onu da seviyorum.
Öteki not: İyi ki de çok yazasım yokmuş. Çok yazasım olsa ne olacakmış bilemiyorum. Kimse bilmiyor zaten.

2 yorum:

estergonyesil dedi ki...

Sen ayrı bi tatlısın bayılıyorum yazdıklarını okumaya :)) iyi ki geldin bloğuma canımmm. Sevgiler...
bu arada şimdi kalkıp yapıyorum senin yüzünden kilo alacağımmmmmm....

humeyra dedi ki...

Teşekkür ederim, tatlı dediğin için yani. İnsanoğlu işte, iltifat hoşuma gidiyor :P
Bloğun sayesinde ben de P.D.Ç.S.E.ğine ev sahipliği yapıcam inşallah bir süre sonra. Bu baş harfleri ile yazma durumu var ya P.D.Ç.S.E., bloglarda ilk gördüğümde hiç birşey anlamıyordum o baş harflerden. Gizli bir şifre misali :P

Related Posts with Thumbnails