7 Ağustos 2011 Pazar

Hazır Baklavalık Yufkadan Cevizli Baklava

Yufka açmayı bilmem, bilseydim de zaten elimde 2 aylık bebekle mümkün değil açamazdım, açabilecek vakit bulsaydım da zaten üşenirdim. Neyse ki hazır baklavalık yufka var. Geçen gün Bim'e girince hadi bi deneyeyim deyip almıştım. Bir kısmı ile Laz Böreği yaptım, memnun kaldım, bir kısmıyla da Kıymalı Börek yapmayı planlıyorum. Bereketli de birşeymiş. Yapıyorum yapıyorum bitmiyor :)
Herşey hazır satılır iken tatlı yapmak da kolayladı. Yapın efendim, üşenmeyin.

Malzemeler:
8 Yaprak baklavalık yufka
125 gr (yarım paket) tereyağ
1 Kase çekilmiş ceviz

Şerbeti:
2 Su bardağı su
1,5 Su bardağı şeker(Tatlıyı reçel gibi sevmediğim için şeker miktarı biraz az, eşim de böyle beğendi, arzu eden şekeri çoğaltsın, 2 bardak kullansın.
2-3 Damla limon
1 Çimdik tuz

Tepsi olarak ufak kare borcam kullandım. Daha fazla baklava yapmak isteyenler ölçüyü çoğaltsınlar. Borcam ufak olduğu için baklavalık yufkaların her birini ikiye böldüm. Yarımışardan 16 yaprak yufkam olmuş oldu. İlk 4 katı borcama diziyoruz, ama her araya tereyağı sürerek, şu silikon fırçalarla. Sonra üzerine cevizin üçte birini serptim. Cevizin üzerine 4 yaprak yufka daha çıkıyoruz, aralarını tereyağlarayak. Cevizin üçte birini üzerine yayıyoruz. Tekrar 4 yaprak daha çıkıyoruz, aralarını yağlayarak ve üzerine kalan cevizi serpiyoruz. Son kalan 4 yaprağı da bu cevizin üzerine yayıyoruz aralarını yağlayarak. Baklavayı bıçakla istediğimiz şekilde dilimliyoruz ve180 derecede ısınmış fırında nar gibi olana kadar kızartıyoruz.
Şerbeti hazırlarken tencereye şeker ve suyu koyuyoruz. Su kaynarken arada şeker erisin diye karıştırıyoruz ve bir çimdik tuz atıyoruz. Şeker eriyince biraz daha kaynıyor ve içine bir iki damla limon sıkıyoruz. Şerbet ılımaya başlayınca soğuk baklavanın üzerine döküyoruz.
Hazır.

Tatlımızı Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gelibolu17 ye ve cafemis e yolluyorum.

5 yorum:

cafemis dedi ki...

Bu güzel tarif 37.sırada yayında hayatım,ellerine sağlık,teşekkür ederim bizi yalnız bırakmadığın için,sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

canım benim güzel arkadaşım küçük bebeğin olduğu halde bizi yalnız bırakmadığın için çok teşekkür ederim..ellerine sağlık,şimdi yayınladım tariflerini,gene beklerim :) kocaman öptüm seni ve yeğenimi,selamlar sevgiler...

humeyra dedi ki...

Kolaylarından kolaylarından yapıveriyorum. zaten zoru pek de sevmem :) Ramazanda bebek var diye kimseyi iftara almayacaktım ama öyle de sessiz sakin boş bir masada ramazanın tadı çıkmıyor. Karar değiştirince yaptıklarımı da size yollayayım dedim.

xcelis dedi ki...

harika görünüyor aynı hazır gibi =) ellerinize sağlık hayırlı ramazanlar

Hayattan Azıcık dedi ki...

17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgilerimle...

Related Posts with Thumbnails