4 Kasım 2009 Çarşamba

Rus Salatası


Yaptığım Rus salatasını beğenmeyen olmadı şimdiye kadar. Tavsiye ediyorum. Yalnız bazıları Rus salatasını Amerikan salatası diye bilirler. Bir rivayete göre soğuk savaş sebebiyle aynı salatanın iki ayrı ismi varmış. Amerika ve Rusya arasındaki öne geçme yarışı yemeklere kadar sıçramış. Doğru mudur yanlış mıdır bilemem tabi. Ben sadece yapıp yemesini biliyorum.

Malzemeler:
8 İri patates (10-11 tane orta boy)
4 Orta boy havuç
1 Küçük kavanoz kornişon turşusu (Ufak salatalık turşusu)
Yarım kutu konserve bezelye (Yarım kiloluk konserve kutularının yarısı)
3 Su bardağı yoğurt
1,5 Su bardağı mayonez
2 limon
Tuz

Patatesleri soyup ufak küpler halinde doğruyoruz, yağ ve tuzla birlikte haşlıyoruz. Haşlamaları ben hep yağ ve tuzla yaparım, patates daha da lezzetli oluyor böylece. Havuçların dışını temizliyoruz, yine küp küp doğruyoruz ve aynı şekilde haşlıyoruz, tuz ve biraz yağ ile. İkisini de süzüp suya tutup bir kaba alıyoruz. Turşuyu minik minik doğrayıp ekliyoruz. Bezelyeyi de suyunu süzüp ilave ediyoruz. Ayrı bir kapta yoğurt, mayonez, limon ve tuzu karıştırıyoruz. Size tavsiyem limonu yavaş yavaş ekleyin, arada tadına bakarak. Çünkü limonunuz çok ekşi ise 2 limon fazla gelecektir. Bu karışımı da patateslere ekleyip karıştırıyoruz. Tuzunu limonunu kontrol edip arzu ettiğimiz kadar ekliyoruz. Az tuzlu güzel olmuyor bence. O yüzden ben tam tadını bulana kadar tuz eklerim. Buzdolabında soğutup servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails