6 Kasım 2009 Cuma

Kıymalı Börek



Bir kaç gündür bu böreğin tarifini yazmaya niyet ediyordum, ama bir türlü fırsat bulamıyordum. Nihayet yazıyorum.

Malzemeler:

1 Paket yufka (6 adet)

4 Büyük soğan
300-350 gr kadar kıyma
Sıvıyağ
1 yemek kaşığı tozşeker
1 kaşık salça
Tuz
Az karabiber
Az pulbiber

Sıvıyağ
Yoğurt
2 Yumurta
Tuz

Bir tencereye biraz sıvıyağ koyup ince ince doğranmış soğanı ve kıymayı bu yağda kavuruyoruz. Kıyma ve soğan kavrulunca içine tuz ve baharatları ilave ediyoruz. Salçayı da ekleyip kavuruyoruz. İçine şekeri de ekliyoruz ve böreğin içi hazır oluyor. Burada böreğe lezzet katan şekerdir.

Ayrı bir kapta hemen hemen her böreğe kattığımız bir karışım olan sıvıyağ-yoğurt-yumurta karışımını hazırlıyoruz. Sıvıyağ, yoğurt ve 2 yumurtayı bir çatalla çırpıp içine biraz da tuz ilave ediyoruz. Annem de ben de yağ ve yoğurdu göz kararı koyuyoruz. Ama madem blogta tarif vermeye niyet ettim, bir dahaki sefere sizler için bardakla ölçeceğim. Yaklaşık 2 bardak kadar yoğurt, yarım bardak civarı da sıvıyağ koyuyoruz sanki ama tabi ölçmediğim için bilemiyorum.

Yufkaları ortalarından ikiye kesiyoruz. Bir yarısını önümüze yayıyoruz. Hazırladığımız yoğurtlu karışımdan bir iki kaşık kadar yufkaya sürüp yayıyoruz. İçine kıymalı harçtan koyup yayıyoruz ve rulo şeklinde sarıyoruz bu yarım yufkayı. Sardığımız ruloyu dolayıp tepsiye yerleştiriyoruz. Bir yaprak yufkadan iki rulo börek çıkıyor. Diğer yufkaları da aynı şekilde sarıyoruz ve tepsiye dolayarak yerleştiriyoruz. Artan yoğurtlu karışımı da böreğin en üstüne yayıyoruz. 200 derecede ısınmış fırında pişiriyoruz. Afiyet olsun.

Arzu ederseniz gül şeklinde de yapabilirsiniz börekleri, yarım yufkayı sardıktan sonra ortasından kesip iki ayrı gül dolarsınız ve tepsiye gülleri dizersiniz, dilimleme derdi olmaz, bir yufkadan dört gül çıkar. Annemin günü nde böyle yaptım ben. Servisi daha kolay.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails