2 Kasım 2009 Pazartesi

Havuçlu Top Cezerye

Günaydın bloğum... Acaba buradan selam göndersem Tekirdağ'da askerlik yapan sözlümün yanına kadar gider mi selamım? Hani kalpten kalbe yol varmış ya... O yoldan beri gideceği yere varır belki. Yarın ikimiz için önemli bir gün; 3 Kasım. Böyle bir günde yanında olmak isterdim. Ama o şimdi 60 tane askerle beraber koşturup duruyodur sabahın köründe. Günaydın Canım... Allah yardımcın olsun.
Dün misafirlerimiz vardı. O yüzden bir sürü güzel pastalar, börekler yaptık. Top cezerye de bunlardan bir tanesi. Öyle şeker duruyorlar ki tabakta. Kimini hindistan cevizine buladık, kimini kakao ile kapladık, kimi pıtır pıtır cevizlendi. Hepsi biribirinden şirin oldu. Çok da lezzetliler, insanın yedikçe yiyesi geliyor. Ben en çok hindistan cevizli ve kakaolu kaplısını seviyorum.
Yapması da çok kolay. Hemen tarifini vereyim, siz de yapın.

Malzemeler:
4 Adet irilerinden havuç (Bayaa iriydiler, orta boy 5 havuça denk gelebilir)
1 Su bardağı tozşeker
1 Tepeleme yemek kaşığı margarin
1 Tepeleme çay kaşığı tarçın
1,25 Su bardağı çekilmiş ceviz
1 Paket Ülker kakaolu pötibör bisküvi (Biz içine 4 parça daha ilave ettik, 28+4, toplamda 32 bisküvi eklemiş olduk.)

Üstü için:
Hindistan cevizi rendesi
Kakao
Çekilmiş ceviz

Havuçların dış kabuklarını temizliyoruz ve havuçları rendenin ince kısmı ile rendeliyoruz. Bir tencerede tozşekerle birlikte pişiriyoruz. Havuçlar önce kendi suyunu veriyor sonra geri çekiyor ve pişmiş oluyorlar. Sonra altını kapatıp içine margarini ilave ediyoruz, havuçların sıcağıyla margarin eriyor. İçine tarçın ve cevizi de katıp bisküvileri parçalayarak ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Bu malzemeyle ufak toplar yapıyoruz. Karışımı top haline getirirken arada elinizi ıslatırsanız elinize yapışmaz. Yani top yaparken yanınızda bir tabakta biraz su olsun, arada elinize biraz sürün. Topların bir kısmını hindistan cevizine, bir kısmını kakaoya, bir kısmını da çekilmiş cevize bulayıp servis tabağına diziyoruz. Buzdolabında 1 saat kadar bekleyip soğuyunca servise hazır hale geliyor. Afiyet olsun.

6 yorum:

aysenur dedi ki...

Kakaolusundan istiyooooruuuum! Bogazima takilsin kakaolari beni oksurtsun istiyorum, dilime yapissin, aci olsun istiyorum. Bir de yanina acikli movie istiyorum. Olur mu? Oh oh bir de cay! Bi de iki paket mendil, bir bana, bir de sana...

elif dedi ki...

ben bunu elmalı yapıyorum.şöyle ki:elmyı rendeliyosun 1 yemek kaşığı şeker ilave ediyosun ve pişiriyosun.içine biraz tarçın döküp soğumasını bekliyosun.sonra bisküvileri kırıp top haline getiriyosun.hindistancvizine bulayıp kürdanla servis ediyosun.kürdan sosyetik bi hava veriyo şekerde çok az yani kilo yapmıyo.tavsiye ederim.bi de kakaoluyu seviyorum demişsin tadı acı olmuyomu???

humeyra dedi ki...

Elmalısı da eminim çok güzeldir. Ben de merak ediyordum zaten.

semra dedi ki...

görüntü süper..

AyşeNur dedi ki...

görüntü mükemmel..lezzeti daha mükemmeldir :) ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Cok guzel gorunuyor bugun yapacagim misafirciklerime:)) elmalisini denedik guzeldi ama havucla baska guzel:))

Related Posts with Thumbnails