13 Aralık 2009 Pazar

Çavdarlı - Ruyşemli Kek




Fatmalar'a gittiğimiz akşam bize güzel bir kek yaptı. Normalde her keki sevmem ben. Şekerli hamur gibi olan renksiz keklerle işim olmaz. Kek dediğin kendini yedirecek. Bu kek de o keklerdendi. O yüzden tarifini aldım. Şekeri biraz azdı ki tam sevdiğim gibiydi. Şekerli sevenler biraz ilave edebilirler.

Malzemeler:
3 Yumurta (Oda sıcaklığında)
1 Su bardağı şeker
2 Su bardağından biraz az süt (Oda sıcaklığında)
Yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
2 Avuç ufak kırılmış ceviz
2 Su bardağı un
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
2-3 Yemek kaşığı kadar kakao (Normalde içine yarım paket kadar tarçın ve biraz kakao atıyormuş Fatma, ama bu sefer evinde tarçın olmadığı için sadece kakao koydu.)
Yarım su bardağı çavdar ezmesi
Yarım su bardağı buğday ruşeymi
(Çavdar ezmesi ve buğday ruşeymini internet üzerinden http://www.ekoorganik.com/ 'dan alabilirsiniz.)


Keki yapmaya yumurtaları çırparak başlıyoruz. İçine şekeri ilave edip şeker eriyip karışım biraz köpürene kadar çırpıyoruz. Sonra sütü ekliyoruz. Diğer malzemeleri de ekleyip keki yağlanmış ortası delik kek kalıbına boşaltıyoruz. 160 derecede fırında pişiriyoruz. Keki fırından hemen çıkarmıyoruz ki içini çeksin. Çok güzel bir kekti. Koca bir yemeğin üzerine iki dilim yedim. Yer olsa daha da yiyecektim ama yer kalmamıştı.











2 yorum:

Adsız dedi ki...

afiyet olsun canım benim, yine yapalım yiyelilim en kısa zamanda

humeyra dedi ki...

Annem de bahsettiğin tatlandırıcılı kekten istiyormuş Fatma, benden söylemesi :)

Related Posts with Thumbnails