13 Ocak 2010 Çarşamba

Patlıcan Kebap


Gelelim akşamın yemeğine. Yeme de yanında yat tabiri bunun gibi yemekler için kullanılmalı. İyi ki zamanında annemlerin Antep'e tayini çıkmış. Bu yemeği annem oralarda öğrenmiş. Bu akşam ilk kez ben denedim, ondan aldığım talimatlarla. Çok da lezzetli oldu, belki de ilk yaptığım içindir. İlk yapınca nedendir bilmem çoğu yemekler güzel olur. Babam çok beğendi, hatta "Kızım hadi bloğa ekle bunu" dedi. Hem de öyle kolay ki bu kebap, ille de herkes denesin istiyorum. Yemek öyle güzel olunca içimden "Keşke İzzet de burada olsaydı da yeseydi" diye geçirdim, annem de o sıra keşke diğer kızları da yanında olsaydı diye geçiriyormuş. İnsan, Güzel birşeyle karşılaşınca, o güzel şeyi sevdikleri ile paylaşmak istiyor demek ki.

Malzemeler:
7 Tane kemer patlıcan
1 kiloyu aşkın kıyma (Yağlı tarafından)
Karabiber
Tuz
4-5 Yeşil biber
4 Domates

Patlıcan ille de kemer olacakmış, kemer olmazsa olmazmış, uzman tv de ustadan dinlemiştim. Patlıcanın iki kıyısının da kesilmesi gerekliymiş, iyice pişsin diye, yoksa kapalı kıyılardan ısı eşit bir şekilde giremezmiş, kimi patlıcanlar pişerken kimisi az pişmiş kalırmış. Ama usta, tarifi vermiyordu. Tabi bizim evde bir usta daha varken, uzman tvdki ustaya ne hacet. Annemin verdiği tarif zaten yeterince güzeldi. Kemer patlıcanları eşit bir şekilde kesiyoruz ve biraz tuzluyoruz.
Kıymaya karabiber ve tuz katıp yoğuruyoruz. Tuz ve karabiber miktarı vermek isterdim ama ölçmedim. Tadına bakıp yeterli olup olmadığına karar verin. Ben genelde öyle yapıyorum. Çiğ çiğ yiyorum. Biraz yamyamca ama anneden kıza geçen genetik birşey midir nedir?

Orta boy fırın tepsisine şekilde gördüğünüz şekilde diziyoruz. Mümkün olduğunca sıkışık dizmeye çalıştım, kıymanın yağları eriyince herbiri birbirinden bağımsız kıyma ve patlıcan adacıkları oluşmasın da birbirlerine kenetlensinler diye.
200 derecede ısıtılmış fırına koyun.
Tepsi fırında iken, biberin içlerini temizleyip yağlayıp tuzlayın. 25inci dakikada tepsinin üzerine biberleri yayın ve yine fırında pişmeye devam etsin.
Bu sırada domatesleri doğrayıp yağlayıp tuzlayın. 45inci dakikada domatesleri de yayın tepsinin üzerine.
15 dakika daha pişsin ve fırını kapatın. Fırını kapattıktan sonra tepsi aha fırında dururken kurumasın diye tepsinin üzerini folyo ile kapattım. Zaten bu kebabın terlemesi de lazımmış ya, bizim tepsi de terlemiş oldu. Resimde folyoyu yeni çıkarmıştım. Daha dumanı üstünde.
Buradan gerisi kolay. Tabağa koyup afiyetle yiyin.


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails