8 Şubat 2010 Pazartesi

Islak Kek


Bu kek, Oktay Usta'nın keki, Oktay Usta ile Lezzet Yolculuğu isimli kitabından. Daha önce de benzer bir kekin tarifini vermiştim ama o margarinli idi ve üzeri daha ıslak idi. Bu ise daha kabarık ve az ıslak bir kek, sıvıyağ ile yapılıyor.

Malzemeler
4 Yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 Su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı süt
3 Çorba kaşığı kakao
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
(Ben 1 paket de vanilya ekledim)

Yumurtayı, tozşekeri mikserle köpürene kadar çırpıyoruz. Üzerine sıvıyağ, süt ve kakaoyu ekleyip çırpmayı sürdürüyoruz. Güzelce karıştıktan sonra bu karışımdan 1,5 su bardağı kadarını kenara ayırıyoruz, sonradan pişen kekin üzerine dökmke için. Kalan harca kabartma tozu, un ve vanilyayı eleyip ekliyoruz, kek harcı ne cıvık olacak ne de sert. Öyle denk geldi benimkinin kıvamı, güzel kabardı. Bir kaşıkla karıştırıyoruz. Bunu da yeni öğrendim. bu aşamada mikserle yüksek ayarda çırpınca kek rahat kabaramıyormuş. Kek kalıbını yağlıyoruz. Oktay usta unluyormuş da. Kek kalıbı olarak 32ye 21 santimlik borcamlar var ya onlardan kullandım. Kek harcını yağlanmış kalıba döküp 170 derecede ısıtılmış fırına koydum. 30-35 dakikada pişti. Derin bir kalıp kullanırsanız muhtemelen daha uzun sürecektir. Fırını kapadıktan sonra 5 dakika da fırında beklettim. Çıkarınca da üzerine daha önce ayırdığım 1,5 bardaklık karışımı döktüm. Dökmeden önce kekin muhtelif yerlerine kürdan batırıp çıkardım ki aralarına da nüfus etsin bu karışım. Soğuduktan sonra servis edin Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails