16 Ocak 2010 Cumartesi

Terbiyeli Tavuk (Yoğurt, kekik ve zencefille)


Bu defa tavuğu terbiyeleyeyim dedim. Nette şöyle bir dolandım, bir kaç tarifi birleştirip tavuğu terbiyeledim. Zencefil ve limon, tavuğu alıştığımız geleneksel lezzetten biraz farklı yaptı, daha çok Akdeniz usulu bir yerlerde yemek yiyormuşum gibi hissettim tavuğu yerken. Yanına bol mısırlı bir salata olsaydı diye geçirdim içimden. Farklı lezzetler denemek istiyorsanız tavsiye ederim.

Malzemeler:
1 kg kalça tavuk fileto
2 Küçük rendelenmiş soğan
3 Diş rendelenmiş sarımsak
6 Çorba kaşığı sıvıyağ
2 Yemek kaşığı limon suyu
3 Çay kaşığı kekik
1 Çay kaşığı kimyon
2 Çay kaşığı pulbiber
2 Çay kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
1,5 Yemek kaşığı yoğurt
2 Çay kaşığı tuz

Tavuk hariç tüm malzemeyi karıştırın. Tam bu esnada anneniz mutfağa girip görsün ve
- Ne o kızım malay gibi?
desin. Ee diyecek tabi, o haliyle bulamaç gibi duruyor. İşte bu malay görüntülü bulamaça tavukları atıp bulayın. Sonra kabın ağzını kapatıp buzdolabına koyun ve 2-3 saat bekletin. Sonra bu tavukları fırın tepsisine dizin (Tepsi yıkamayı hiç sevmediğim için ben, tepsi kirlenmesin diye altını folyo ile kapladım). Tepsinin üzerini folyo ile kapatın ve 200 derecede ısıtılmış fırında önce 20-25 dakika üstü kapalı pişirin, sonra folyoyu alın ve 20-25 dakika daha tavukların üzeri kızarana kadar pişirin. Soğutmadan servis edin. Yanına ben Elma Dilim Patates yaptım ama bu zencefilli, kekikli, hafif limonlu tadın yanına canım mısırlı bir salata çekti. O yüzden ben yapamadım bari siz mısırla birlikte yiyin.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails