25 Şubat 2010 Perşembe

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz


Bu tarifi, kereviz severlere sunuyorum, kereviz sevmiyorsanız hiç boşuna zahmet edip de tarifi okumayın bile bence. Ben çok severek yedim. Zeytinyağlı olduğu için özellikle soğuduğu zaman daha da çok hoşuma gitti. Kalan 3-5 parça patatesini de penceremizin dibinden "Yemek istiyoruz" anlamında miyavlayan kedilere attım, onlar da sevdi kerevizi. Ama babam hiç hiç mi beğenmedi.
Tarifi Şule'den aldım. Evdeki malzemeye göre yaptım birşeyler. Size tarifin orijinal halini yazıyorum. Benim kereviz, yapraksızdı. Yapraklı olsaydı aralarda yeşil yeşil daha güzel görünürdü.

Malzemeler:
1 su bardağı zeytinyağı
1 Soğan
3-4 Kereviz
1 Havuç
1 Patates
1 Ayva
2 Limon (Ekşisi az olsun isterseniz limonu azaltabilirsiniz, 2 yerine 1 limon mesela.)
1 Su bardağı portakal suyu
1 Yemek kaşığı un
Tuz
1 Tatlı kaşığı toz şeker

Temizleyip soyduğunuz ve küp küp doğradığınız havuç, kereviz, patates ve ayvayı limonlu ve portakallı suda biraz (yarım saat kadar) bekletin. Su miktarını şöyle ayarlıyoruz; sebzeleri koyduğunuz kaba sebzelerin seviyesini çok az geçecek kadar su ilave edin. Sebzeler kapansın yeter.
Bu sırada incecik doğranmış soğanlar yağda kavrulur. Bekleyen sebzelerin suyunu süzüp ayrı kaba alıyoruz. Suyunu birazdan kullanıcaz. Önce sebzeleri kavrulmuş soğana ekliyoruz. Biraz karıştırıyoruz. Ayırdığımız limonlu ve portakallı suya unu, tuzu ve şekeri katıp karıştırıyoruz ve tencereye ilave ediyoruz. Tencere ve kapağı arasına yağlı kağıt koyunca rengi daha güzel oluyormuş, ama evde o an benim yağlı kağıdım bitmişti, ben koymadım. Ağır ağır hafif ateşte pişiriyoruz. Pişmesine yakın kerevizin varsa yapraklarını da yemeğe ekliyoruz. soğudukça güzelleştiği kanaatindeyim. Arzu ettiğiniz şekilde yiyin. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails