17 Mart 2010 Çarşamba

Şehriyeli Sütlüce Çorbası (Tavuklu)

Bu çorbayı Anne Kedi de gördüm. Anne Kedi bloğunu görünce ne hikmetse içimde yemeklerine karşı bir güven oluyor. Anne ve kedi kelimeleri biraraya geldiğindendir belki de:) Tarif Sahrap Soysal'a aitmiş. Çok beğenerek yediğim bir çorbaydı diyebilirim. Kalabalık olmadığımız için yarım ölçü pişirdim ve içine çorba biraz daha şenlensin diye 1 su bardağı haşlanmış didiklenmiş tavuk da ilave ettim. Tam ölçü çorba tarifini tavuk ilavesi ile alıntılıyorum aşağıya.

Malzemeler:
1 Su bardağı arpa şehriye
Türk kahvesi fincanıyla 1 fincan zeytinyağı
1 adet orta boy kuru soğan
1 adet orta boy havuç
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı karabiber
8 su bardağı et ya da tavuk suyu (Ben tavuk suyu kullandım)
(2 Su bardağı haşlanmış didiklenmiş tavuk göğsü)

Sos için:
1 adet yumurtanın sarısı
1 yemek kaşığı un
1 adet limonun suyu
1 su bardağı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kırmızı pulbiber
6 çay kaşığı kuru nane, kuru fesleğen (Fesleğen kullanmadım)

Yapılışı: Zeytinyağını orta boy bir tencereye aktarıp orta ısılı ateşte kızdırın. Üzerine rendelenmiş soğan ve havucu ekleyin. Sarımsakları pirinç tanesi büyüklüğünde doğrayıp tencereye aktarın.
Malzemeleri tahta bir kaşıkla sürekli karıştırarak 2 dakika kadar kavurduktan sonra, üzerine şehriyeyi ilave edin. Yine karıştırarak 1 dakika kadar kavurduktan sonra sıcak haldeki et ya da tavuk suyunu tencereye aktarın. Tuz ve karabiberi de serptikten sonra çorbayı arada sırada karıştırarak kaynamaya bırakın. (Bu esnada tavuğu da ilave ettim ben.)
Diğer taraftan, sosu hazırlamak için yumurta sarısı, un ve limon suyunu bir kaseye aktarıp tel çırpıcı ya da çatal yardımıyla çırpmaya başlayın. Yoğurdu da ekleyip iyice çırptıktan sonra sosu, kaynamaya başlayan çorbaya yavaş yavaş aktarın. (Sosu önce çorbadan bir iki kaşık su alarak ılındırıp döküyorum ben, yoksa yumurtaya bir haller olur :))
Karıştırmaya devam ederek çorbayı 10 dakika daha pişirip ocaktan alın. Tuz, kırmızı pul biber, kuru nane ve kuru fesleğeni ekleyip tekrar karıştırın. Sıcak sıcak servise sunun.

1 yorum:

nesrin dedi ki...

Cok güzel bir corba tarifi.Eline saglik sevgiler...

Related Posts with Thumbnails