24 Mart 2010 Çarşamba

Yumurtalı Soğan Oturtma

Her evde bulunabilecek malzemelerden bir yemek tarifi geliyor şimdi. Hafta sonu bir sürü misafir ağırladık. O yüzden cumartesi pazara giden olmadı. Baktım sebze namına bir tek marul ve maydanoz var. Dolapta da patates ve soğan. Ee dedim, ya patatesle ya soğanla birşeyler yapıcaz o zaman. Eskiden çok yapardı annanem bunu. Aklıma geldi, ben de yaptım. Evde sadece 4 kişi olduğumuz için yumurta tavasıyla yaptım ki zaten de yetti.

Malzemeler:
3-4 Yemek kaşığı sıvıyağ
2 Soğan
Tuz
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber
Yarım kaşık salça
Yarım çay bardağından biraz fazlaca su (Ölçmedim ama kavrulan soğanların boşluklarını doldurup onlarla aynı hizaya gelecek kadar az, üste çıkmayacak)
3 Yumurta

Tavaya sıvıyağı alıyoruz. Soğanları ince ince yemeklik doğruyoruz ve kısık ateşte küçük ocakta yağda bir güzel kavuruyoruz. Biraz karıştırdıktan sonra tuzunu serpip kapağını kapatırsanız buharıyla kısık ateşte ağır ağır kavrulur. Daha sonra karabiber, pulbiber atıp salçasını da koyup kavuruyoruz. Soğanlar iyice yumuşayınca içine su ekliyoruz, kapağını kapatıyoruz. Birazcık da suyla pişiyorlar. Su göbek atarken içine kaşıkla yuvalar yapıp yumurtaları kırıyoruz. Yumurtaları tuzlayıp üzerine azıcık pulbiber serpiyoruz. Yumurtaların sarılarını bozmadan beyazlarını soğanlarla karıştırıyoruz. Ve kapağını kapatıyoruz. Yumurtalar resimdeki gibi pişene kadar pişiriyoruz. Altını kapatıyoruz. Sarılar ısıyla az daha pişiyor. Ama kaskatı da olmuyor. Afiyet olsun.

5 yorum:

nesrin dedi ki...

Ev mis gibi sogan koktu.Eline saglik.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

babannemde yapardı.ellerine sğlık nostajik oldu .yorumunuz içinde teşekkürler.hemen merak edip geldim.izlemeye aldım.kolay gelsin.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Çok güzel olur bayılırım biz bunun içine yumurtayı direk kırmayız terbiye gibi biraz suyundan alıp yumurtayla çırpıp içine karıştırırız ve sadece 1 yumurta koyarız yemek diye yeriz ama bir çok yemek yerini tutamaz şahsen ben bayılırım ama yapmadım evlendiğimden beri iyi hatırlattın canımmmm...Ellerine sağlık...

esmanur dedi ki...

yemeğinde güzel ve daha güzel olanı dilin. çok tatlı bir dil kullanıyorsun özelliklede kişilik bulmuş bir dil. zannederim karakterini yansıtıyor dik duruşlu ve açık sözlü olduğun besbelli.
Allah sana sağlıklı uzun ömürler versin. soğanlı yumurta yemeği aramıştım gogıl senin bloğuna atı. tarifini aldım epiycede kaldım bunlarıda yazdım gidiyorum hoşçakal.

humeyra dedi ki...

Çok teşekkür ederim Esmanur, o senin güzel görmendir :) Çok mutlu etti beni, sabah sabah bu güzel yorumla karşılaşmak

Related Posts with Thumbnails