1 Mart 2011 Salı

Çikolatalı Mus (Mousse)

Tadını çok beğendiğimiz bir mus tarifi veriyorum şimdi. Tarif, Cafe Derins'ten.Ama tabi ben çok azıcık oynamışım tarifle, hani bilerek yapmadım ama bu haliyle çok hoşumuza gitti. Bir de işin güzel tarafı neyle yaparsan yap tutuyor bu mus; çırptım, ettim, cıvık oldu, katı oldu vs gibi birşeyle karşılaşmadım. İlk mus yapımımda hem kolay hem de beğendiğimiz bir tarifle karşılaşınca sevindim tabi doğal olarak. Bundan böyle sık sık yaparım. Kasede yemesi ayrı güzeldi, bugün yine yapıp pastaya da kullandım, öyle de güzel oldu. Tavsiye edebileceğim bir tarif.

Malzemeler:
180 gr bitter çikolata
Çeyrek su bardağı süt
4 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yumurta sarısı
250 ml krema (Sek Krema)

İlk önce çikolata, süt ve tereyağını benmari usülü eritiyoruz. Çikolatalar eriyince yumurta sarısını ekleyip çırpın ve ocağı kapatın. Çikolatalı karışım ılınadursun, siz de bir kapta kremayı çırpın, katılaşana kadar, Sek krema kullanırsanız sorun yaşayacağınızı sanmıyorum, çünkü cıvık bir krema değil, kolayca katılaşıyor. Ilınan çikotalalı karışıma kremayı da ekleyip çırpın ve kaselerinize bölüştürüp buzdolabına koyun, 2 saat sonra yiyebilirsiniz. Afiyet olsun

He ben bu tarifin neresini değiştirmişim diyenlere: Yarım ölçü yaparken yumurtayı yarım ölçü koymayı unutup bir yumurta koydum, birşey farektmedi, ikinci yapışımda kremayı biraz az koydum, yine güzel oldu, yani her türlü güzel oluyor, ee herhalde içinde çikolata var :)

Tarifi Cafemis'in PDÇS etkinliğine yolluyorum.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu çok güzel görünüyor,valla baka baka bir hal oldum :)bende mutlaka denıyecegım, ellerıne saglık.

Kadına Dair Herşey dedi ki...

Canım,ellerine sağlık,tarifin 62.sırada yayında umarımsitene girebiliyorsundur,mutluluklar dilerim,sevgiler

Aysegül dedi ki...

merhaba arkadaşım nasılsınnnn..
tatlı harika gözüküyor.. ama bana yetmezzzz ? :))))
ellerine sağlık
ilerleyen zamanlarda porselendemlik çay saati ev sahibi olur musun diye sormak istiyorummm..
bana mesaj atarsan sevinirim..
http://merakiyidir.blogcu
sevgilerrrrrr

Related Posts with Thumbnails