23 Nisan 2011 Cumartesi

Bazlama ve Ev Ekmeği

Evden çıkıp ekmek almaya üşendiğimiz bir gün idi. Dışarısı soğuk, buz gibi… Mutfağa girip bazlama ve ekmek yaptım ben de. Eşim büyük keyifle yedi. Sıcak sıcak bazlamayı tereyağı süre süre yemek, market ekmeği yemekten daha keyifli idi tabi. Alttaki malzemeler ile 3 bazlama ve bir ufak ekmek çıkıyor ya da tamamını bazlama yaparsanız 5 bazlama çıkar.
Malzemeler:
2 Yemek kaşığı maya
2 Silme yemek kaşığı tozşeker
2 Su bardağı ılık su
2 Çay kaşığı tuz
4,5 Su bardağı un
Şeker, maya ve su bir kaba konulur ve mayalanması için ılıkça bir mekana bırakılır. Ufonun karşısına koyuverdim ben. 15-20 dk da kabarıyor zaten. İçine tuz ve un eklenip yoğrulur ve yoğrulan hamur da kabarsın diye biraz beklenir. Bazlama yaparken pek bekleyemedik biz açlıktan, biraz kabarır kabarmaz hemen teflonumu ocağa yerleştirdim. Hamuru göz kararı beşe bölüp beşte birini aldım ve yuvarlakça teflon büyüklüğüne yakın açtım, yemek tabağından biraz daha büyükçe yani, tabi yapışmasın diye azar azar un serpe serpe açıyorum. Çok da inceltmiyoruz bazlama açarken, 1 cm civarı kalınlığı oluyor. Teflonda önce bir yanını sonra diğer yanını pişirdim. Diğer hamurla da aynı şekilde 2 bazlama daha yaptım. Tabi bazlamaların 3ü pişince biz dayanamayıp sofraya oturduk, kalan hamur mutfakta mayalanmaya devam etti, kabardı iyice, onu da kahvaltıdan sonra ekmek şekli verip fırına sokuverdim, oldu bize ekmek. 190-200 derecede ısınmış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirdim. Pişince kabuğu çok sert olmasın diye azıcık elimi ıslatıp elimin nemiyle ekmeği nemlendirdim. Bi daha yaparsam içine azıcık da haşlanmış patates atmayı planlıyorum ki patatesli ekmek olsun. 

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails