9 Ağustos 2011 Salı

İslim Köfte

Ya ne hikmetse ben bu tarifleri yazmaya üşeniyorum. Ramazandan önce de ne pastalar yapmıştım da hem de ne güzel resimleri var bir görseniz, tariflerini yazmaya üşendiğimden öylece duruyorlar. Bir de bir kaç tarif hariç, gerisini göz kararı uydurup yaptığımdan herkes de yapabilir diye düşündüğüm için tarif yazmaya üşeniyorum biraz da. Üşene üşene yazmakta olduğum bu tarif de geçen akşam yaptığım islim köftenin tarifidir.

Malzemeler:
11 Patlıcan
11 Biber
Tuz
Sıvıyağ (4-5 Yemek kaşığı)

Köfte Malzemesi:
750 gr kıyma
1 Yumurta
2 Soğan
2 Diş sarımsak
1,5 Tatlı kaşığı salça
3-4 Dilim bayat ekmek
Tuz
Karabiber
Pulbiber
Kimyon
Sıvıyağ (Teflonda kızartma yaparken kullanmak için, 3-4 Yemek kaşığı kadar)

Domatesli sos:
5 Domates
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Yarım yemek kaşığı domates salçası
Sıvıyağ
Tuz
2 Diş sarımsak
1,5 Su bardağı su
Köfte malzemelerinden soğan ve ekmek rondodan geçecek. Sonra sıvıyağ hariç hepsini birlik yoğurup köfte şekilleri vericez. Teflonu kızdırıcaz ve sıvıyağda köftelerin iki yanını birden kızartıcaz. Köfteler hazır. Aynı tavada biberlerin de iki yanını çeviricez, kızaracak.
Şimdi patlıcandayız. Patlıcanları uzunlamasına 4 dilime kesiyoruz. Tuzlu suda bekletiyoruz. Kara suyunu bırakıyor. Sonra patlıcanları süzüp kuruluyoruz ve tuz ve az sıvıyağ ile karıştırıyoruz. Fırın tepsisine diziyoruz (Dilerseniz güveç kaplarına birer servislik dizip şık bir sunum da yapabilirsiniz). Fırında 200 derecede pişiyorlar, az biraz da kızarıyor üstleri.
Her bir patlıcan diliminin arasına bir köfte koyup sarıyoruz ve tepesine bir kürdan takıp sabitliyoruz. Tepsiye diziyoruz sardığımız köfteleri, 44 tane çıktı.
Sos için bir teflon tavada sıvıyağda doğradığımız domatesleri ve salçayı öldürüyoruz. Tuzunu ve sarımsağını da atıp içine 1,5 su bardağı su ekleyip ateşte şöyle bir iki dakika tıkırdatıyoruz ve tepsideki köftelerin tepesine yayıyoruz. 180 derece üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. Köfteleri ben biraz küçük tutmuşum, 8-9 köftem arttı, attım buzluğa. Siz isterseniz köfteleri büyütün, isterseniz de artan köfteleri benim gibi atın buzluğa, sonra kızartır yersiniz.

5 yorum:

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM... VE SANA HAK VERİYORUM GENELDE GÖZ KARARI YAPINCATARİF YAZMAYA ÜŞENİYOR İNSAN..... ŞU UZUN UZUN TARİF YAZANLARA BİR İMRENİYORUM....

bırtutamkekik dedi ki...

nefis görünüyorr:)bizi bu lezzet şölenlerinden mahrum bırakmayın lütfen.aynı sorun bendede war aslında:)

sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Ellerıne saglık ,fevkalede görunuyorlar yıyenlere afıyet olsun.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık bol bereketli bir yemek olmuş arkadaşım hayırlı ramazanlar sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

bende haftsonu misafirlerime yapayım ellerine sağlık canım

Related Posts with Thumbnails