12 Ağustos 2011 Cuma

Sütlü Nuriye

Sütlü şerbetle ıslatılan baklavanın hafifi olan çok sevdiğim bir başka tatlıya geldik sıra. Bunun yanına koy dondurmayı, sonra yeme de yanında yat. Yine ilk kez denedim uydurarak ve eşim çok beğendi, ben de beğendim. Hem yapımı kolay, hem tadı güzel. Yapın yapın yiyin, bayrama kıyafetlerinize sığamaz hale gelin emi (Benim akibetim öyle olacak gibi duruyor, geçen akşam yemeğin üstüne sekiz tane sütlü nuriyeyi yarım kilo dondurma ile yedim, sonra da suçlu suçlu uyudum, vicdan yaptım, ama olan olmuştu)

Malzemeler:
10 Yaprak baklavalık yufka
125 gr (yarım paket) tereyağ
1 Kase çekilmiş ceviz

Şerbeti:
1,5 Su bardağı su
0,5 Su bardağı süt
1,5 Su bardağı şeker
1 Çimdik tuz

Tepsi olarak ufak kare borcam kullandım. Daha fazla sütlü nuriye yapmak isteyenler ölçüyü çoğaltsınlar. Borcam ufak olduğu için baklavalık yufkaların her birini ikiye böldüm. Tereyağını erittim. Yarımışardan 20 yaprak yufkam olmuş oldu. İlk 4 katı borcama diziyoruz, ama her araya tereyağı sürerek, şu silikon fırçalarla. Sonra üzerine cevizin üçte birini serptim. Cevizin üzerine 6 yarım yufka daha çıkıyoruz, aralarını tereyağlarayak. Cevizin üçte birini üzerine yayıyoruz. Tekrar 4 yarım yaprak daha çıkıyoruz, aralarını yağlayarak ve üzerine kalan cevizi serpiyoruz. Son kalan 6 yarım yaprağı da bu cevizin üzerine yayıyoruz aralarını yağlayarak. Sütlü nuriyeyi bıçakla istediğimiz şekilde dilimliyoruz ve180 derecede ısınmış fırında nar gibi olana kadar kızartıyoruz.
Şerbeti hazırlarken tencereye şeker ve suyu koyuyoruz. Su kaynarken arada şeker erisin diye karıştırıyoruz ve bir çimdik tuz atıyoruz. Şeker eriyince biraz daha kaynıyor. Şerbet ılık, tatlı ılıkken şerbeti tatlının üzerine döküyoruz.
Hazır.
Tatlımızı Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gelibolu17 ye ve cafemis e yolluyorum.

13 yorum:

xcelis dedi ki...

Ayy çok kolay hemde süper görünüyor ellerine sağlık bunu ben bile yaparım =)
afiyetler olsun

humeyra dedi ki...

Zoru sevmiyorum zaten ben de, azıcık tembelim :) Mutfakta saatleri harcamak yerine zamanın nimetlerinden yaralanmak gerek. Herşeyin hazırı satılıyor, bize de mutfakta biraraya getirmek kalıyor. Lezzeti de çok güzel oluyor.

Unknown dedi ki...

pratik lezzetlere bayılıyorum ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar,Hümeyracığım bu güzel tatlıya niye böyle abuk subuk isim koymuşlar bilmiyorum adı bana çok itici geliyor her seferinde. elinie sağlık.. Bu arada kuşlar kısırı çok sevdiğini söylediler bana, istersen ben de severek yapar yollarım hele de cevizli kısırımın çok güzel olduğüunu söylerler.Tarifi bloğumda mevcut Herhangi bir ücret alınmaz blogerlere bedava canım.. şaka tabiki severek yollarım, benim kızlarımda çok severler. Bloğuma beklerim sevgiyle kal.

humeyra dedi ki...

Teşekkürler cafe portakal.
Şükran, Merhabalar, profilinde yazmış olduğun hayat felsefen ve bloğuma yazdığın yorum çok hoşuma gitti, kendini sevdirmek için bin takla atan kişileri inadına itici bulduğum için belki de... Bu arada şaka maka yaptın ama kısırı hakkaten severim, özellikle yoğrulanını, bu sıcaklarda bozulmadan geleceğini bilsem yolla derdim ama yollarda harap olur garibim kısır. Belki birgün blog buluşması vs olur, belki birgün hayat bizi karşılaştırırsa alacağım olsun diyor ve kısırı bi yere yazıyorum :)
Bu arada fincan kek harika duruyor.
Sütlü nuriyenin o isimle anılma sebebi, nuriye diye bir hanımın yokluk zamanlarında bu tatlıyı uydurmasından kaynaklanıyormuş. Yine de itici. Hele ki şu sıra bebek emzirdiğim için sütlü nuriye dendikçe aklıma nuriyenin sütleri geliyor.

cafemis dedi ki...

canım bu güzel lezzet 52.sırada yayında,ellerine sağlık,nefis gözüküyor,hayırlı ramazanlar,sevgiler

Nilgün dedi ki...

Anlatımınızla canım çekmesi desem yalan olur. Yapımı kolay ve lezzetli. Ellerinize sağlık, afiyetle..

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglık,kolay ve süper bır tatlı olmuş.

muko dedi ki...

merhaba
çokk güzell görünüyorrr
teşekkürler tarfi içinn elinize sağlık

sevgiler

memolininannesi dedi ki...

harıka gozukuyor.ellerıne kolarına saglıkta.
ıftara daha kac saat var.....
agzım sulandı sımıdıden

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis bir tatlı olmuş..şifa olsun...sevgiler...

Adsız dedi ki...

açıkcası hiç hazır baklava yufkası ile tatlı yapmadım bu görüntüden sonra ilk fırsatta deneme kararı aldım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

Unknown dedi ki...

tatlın kadar anlatımında harika bayılıyorum senin tarzına. en kısa zamanda ben de deneyeceğim sevgilerle

Related Posts with Thumbnails