12 Ağustos 2011 Cuma

Bulgurlu Mercimek Çorbası

Vakti zamanında fotoğrafsız olarak eklemişim bu tarifi. Nihayet bu akşm eşimin arkadaşları için de yaptım ve fotoğrafladım. Bir iki ufak değişiklik oldu tabi ama onları da not düştüm.

Geçen gün mercimek çorbası yapıcam diye yola koyuldum. Çekmecede mercimek ararken bir baktım, poşetin dibinde çok az bişey kalmış. Olsun ne yapalım deyip kalanı bulgurlu tamamladım. Annem de babam da çok beğendiler. Resmini çekmemiştim uyduruk çorba diye. İnşallah bir daha yaparsam çeker koyarım. İşin güzel yanı, ben mercimek çorbasını sevmem ama bunu sevdim. Şule, belki sen de seversin.


Malzemeler:
Yarım su bardağından biraz fazla mercimek
Yarım su bardağı bulgur
1 Ufak patates
Yarım havuç (Bu sefer evde yoktu eklemedim)
6 su bardağı su (Bu sefer 7 su bardağı ekledim)
Tuz (Bu sefer 2 adet tavuk bulyon kullandım tuz yerine)
1 Silme tatlı kaşığı nane (ya da keyfinize kalmış)
1 Silme tatlı kaşığı pulbiber
1 Yemek kaşığı salça
Sıvıyağ


Mercimekleri yıkayıp bir tencereye koyun. İçine mini mini küpler halinde doğradığınız patates ve havucu atın. Bulguru da ekleyin. Tuz ve 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ ilave edin. Suyunu koyup kaynamaya bırakın hepsini beraber. Suyu 6 bardak koyun da arzunuza göre miktarı artırırsınız.
Mercimekler kendilerinden geçince, her biri kırmızıdan kahveye dönünce yani piştiklerinde içine nane ve pulbiber ekleyin. Biraz da öyle kaynasın. Bu arada bir tavaya 2 yemek kaşığı kadar sıvıyağ koyup salçayı bu yağda biraz kavurun. Sonra içine çorbanın suyundan ekleyip salçayı ezin ve çorbaya ekleyin. Hazır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails