3 Aralık 2009 Perşembe

Ali Nazik


Babam bu akşam oruçluydu. Ne pişirsem diye düşünürken aklıma Ali Nazik geldi. Hemen patlıcanları aygazda közledim, kabuklarını soydum, çatalla ezdim, rengi değişmesin diye içine yarım limon sıktım ve bıraktım. 1 sivribiberi incecik kıydım, yağlı kıymaya kattım, içine biber salçasını ve tuzunu ilave ettim, güzelce yoğurdum. Bir süre tatları birbirine girsin diye öyle beklettim. Sonra tencerenin dibine kıymayı yaydım. Yüksek ateşte kapağını kapatıp pişmeye bıraktım. Bir tarafı pişince çevirdim, diğer tarafı da pişti. Sonra çatal yardımıyla kalıplaşan kıymayı ufaladım. Bir kaba 3 sarımsak rendeledim, içine bir kase kadar yoğurt ve biraz tuz ekledim. Patlıcan közünü sarımsaklı yoğurtla karıştırdım. Bir kabın dibine bu patlıcanlı yoğurtlu karışımı yaydım. Kıymayı üzerine döktüm. Kenarlarını da biber ve domatesle süsledim. Aslında herkesin tabağını ayrı ayrı hazırlayacaktım ama akşam ezanının okunmasına o kadar az vakit vardı ki ezana yetişsin diye tek tabağa hazırladım Ali Nazik'i. Kolay bir yemek. Yapan, yiyen herkese afiyet olsun.

Malzemeler:
3 Büyük patlıcan
Yarım limon
3 Diş sarımsak
1 Kase yoğurt
Tuz

300 gr kadar kıyma (Tam ölçüsünü bilmiyorum, zaten farketmez)
1 Sivribiber
1 Tatlı kaşığı acı biber salçası
Tuz

Tabağın kenarına:
Domates
Sivribiber

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails