7 Aralık 2009 Pazartesi

Kıymalı Poğaça (Annemin Poğaçası)


Bu poğaçayı Abdullah'ın Doğum Günü için yapmıştım. Mayalı hamur yapmaya üşendiğim bir zaman aklıma annemin eskiden bize yaptığı poğaçadan yapmak geldi. Uzun süredir yememiştik, iyi oldu.

Malzemeler:
Hamuru:
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı erimiş tereyağ (Aslında annem poğaçanın tamamına 1 su bardağı sıvıyağ koyuyordu ama ben tereyağı da ilave etmek istedim.)
1 Su bardağı yoğurt
4 Su bardağı un
1 Adet yumurta
1 Paket kabartma tozu
Tuz

İç malzemesi:
1 Yemek kaşığı sıvıyağ
1 Orta boy soğan
1,5 Su bardağı kıyma (Malum bunlar kurban etleri, o yüzden ölçülerini ancak bardakla verebiliyorum, gr olarak nedir bilemiyorum)
1 Çay kaşığı şeker
1 Çay kaşığı karabiber
Tuz

Üstüne:
Yumurta sarısı
Çörek otu

Hamuru için tüm malzemeyi karıştırıp yoğuruyoruz. İçini hazırlarken tencereye ilk önce soğanları küçük küçük doğrayıp koyuyoruz. Biraz çevirip içine kıymayı ilave ediyoruz. Baharatını, tuzunu da ekleyip az daha pişiriyoruz. İyice pişmesine gerek yok, zaten poğaçanın içinde de pişecek.
Poğaça hamurundan bezeler yapıp bunları yuvarlak yuvarlak açıyoruz. İçine iç malzemesinden 1 kaşık kadar koyup hamuru kapatıyoruz. Kapattığımız uç kısmı çatal yardımıyla bastırıyoruz. Hem daha düzgün görünüyor, hem daha iyi kapanıyor. Poğaçaların tamamını yapıp yağlanmış tepsiye diziyoruz. Üstlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz. 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiyor. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails