8 Aralık 2009 Salı

Hamsi Buğulama


Malzemeler:
1,5 kg hamsi
3 Soğan
3 limon
1 Demet maydanoz
Tuz
Sıvıyağ

Hamsilerin içlerini ve kılçıklarını ayıklayın. Tuzlayıp fırın tepsisine dizin. 200 derecede biraz pişirin. Soğanları halka halka doğrayın, Limonları yarım halkalar şeklinde dilimleyin. Üzerine çok az sıvıyağ ve tuz ekleyip soğanları ve limonları karıştırın. Hamsilerin üzerine yayın. Sıvıyağ, soğan ve limonun yanmadan güzelce pişmesini sağlıyor. Maydanozu doğayıp tuz ve çok az sıvıyağla karıştırın. Soğanlar da pişince fırındaki hamsilerin üzerine maydanozu da yayın. Maydanoz hemen ölüyor zaten. Fırını kapatın. Hamsileri afiyetle yeyin.


3 yorum:

aysenur dedi ki...

Hamsinin de vakti var mi? Varsa ne vakit? Yoksa anneme sole, bana bundan yapsin. Senden balik istemiorum. Sana bi tane menu hazirlicam, iyi dusunup secmem gerek. Zaten Mucahit Abi de bana balik yapcak, ne baligiydi unuttum ama olsun ben her turlu baligi severim :D

humeyra dedi ki...

Balık mevsimi tam şu sıra. Buralarda olsan biz haftada 1-2 sefer yiyoruz. Sen de yerdin bizimle.

Adsız dedi ki...

Sen muhtemelen bunu yillar sonra goruceksin ama su anda size ulasmaya calisiyorum, kimse telefona bakmiyor. ne annemler ne siz, meraktayim. aysenur

Related Posts with Thumbnails