11 Şubat 2010 Perşembe

Labneli Nutellalı Pasta

Kardeşim Emine, yanına kalmaya gidiyoruz diye bize pasta yapmıştı. Bu pasta, işte o pasta. Son derece pratikmiş. Görüntüsü hiç de öyle demiyor di mi? Öyleyse hemen yapın. Uğraşmadan uğraşmış gibi gibi görünün misafirlerinize :P
Kardeşim, tarifi Yeşilkivi'den bulmuş. Ama Yeşilkivi'nin yazdığına göre tarif, Tarif Defteri Forum'dan Betül'ünmüş. Betül kim, bilmiyorum ama ellerine sağlık diyorum bu pasta için.
Yapılışını aynen kopyalıyorum.


MALZEMELER
2 paket (400 gr) kedi dili bisküvi
1,5 su bardağı ılık su (2 bardak)
(Kızkardeşim soğuk su kullanmış, kedi dili öyle birşey ki suyu gördü mü kendinden geçiyor, hemen yumuşuyor, fazla yumuşamasın diye soğuk su tercih etmiş)
2 çorba kaşığı granül kahve (nescafe v.b.)
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı nutella (1 küçük kutu)
1 paket labne peyniri
kakao
damla çikolata
Muz (Kardeşim muz da eklemişti, Ayrı bir tadı olmuştu. Gerçi muzu herkes sevmeyebilir. O yüzden ekleyip eklememek size kalmış)

YAPILIŞI:
Ilık su (Soğuk su) ve granül kahveyi karıştırın.Kelepçeli kalıbın kenarlarına streç film döşeyin.
Bisküvileri teker teker ıslatarak (batırıp çıkartmak yeterli, sıvının içinde fazla tutmayın) dik olarak kalıbın kenarlarına yan yana döşeyin. Tabana da bisküvi döşeyin.
Ayrı bir kapta süt ile şantiyi çırpın.
İçine labne ve nutella ekleyip tekrar çırpın.
Sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin.
İşleme krema bitene kadar devam edin. En üste krema sürün ve kakao serpin. Kakaonunda üzerine damla çikolata serpin.
1-2 saat dolapta beklettikten sonra kelepçeli kalıptan çıkarın. Dikkatlice streç filmi çıkartın.

Bu arada, kızkardeşimin kelepçeli kalıbı yoktu. Nasıl yaptın diye sordum. Cevabı aynen yazıyorum:
-Kartonları birleştirip iğneyle kelepçeli kalıp yaptım. Kızım ben kendimi aştım. Ne sanıyon? Sen eskiden pilav yaparken panikten cırlayan ben, bu günlere gelecek miydim? :))
Eskiden dediği daha 1-2 sene öncesine kadar, yani evlilikten önce, patates kızartırken bile büyük iş başarmış gibi hissederdi, çünkü patates yağı cızır cızır ettikçe tehlikeli birşeyler oluyormuş gibi çığlığı koyverirdi :P Şimdi onun yaptıklarını bloğa ekliyorum. Kısa zamanda büyük işler başardı :P

1 yorum:

aysenur dedi ki...

Sana ve Emine'ye ve anneme menu olusturmaya karar verdim. Buradan altin yorum yaptiklarimi ben gelince pisirmenizi istiyorum. Simdi efendim, bunu da isterdim ama emin olamadim, soyle yan profilden bir dilim resmi de olsaydi, icerigine dair daha cok bilgim olurdu. Cok tereddutteyim :P

Related Posts with Thumbnails