2 Şubat 2010 Salı

Fındıklı Brownie


Çikolata hastalarına yoğun çikolata tadıyla Fındıklı Brownie... Tarif Cafe Fernando'dan (İlgi çekici resimleri ile ille de gezilmesi gereken bir tarif sitesi) Daha önce aynı siteden bir de muzlu kek tarifi denemiştim ama o damak tadıma pek uymamıştı. Bu brownie ise yoğun tadıyla çok hoşuma gitti, sizlerle paylaşmak istedim. İçinde sadece çeyrek su bardağı un var, brownie olduğu için kabartma tozu kullanılmıyor. 23*23cmlik kare bir kek kalıbı, olmazsa olmazlardan. Çünkü en uygun kalıp bu. Daha önce aynı tarifi, baton kek kalıbında yapmıştım ama öyle olunca içinin pişmesi için dışı kurumaya başlıyor, kalıp fazla büyük olursa da incecik bir brownie olur herhalde. O yüzden küçük kalıp önemli diyorum.
Ben, brownieyi sıcakken üzerine biraz süt döküp yemeyi seviyorum ama Cafe Fernando'nun sahibinin tavsiyesi, brownie oda ısısına geldikten sonra üzerini streçle kapatıp buzdolabında 1 gün bekletmek ve öyle yemek. Annem de beklemiş halini beğendi. Demek ki zevk meselesi. Bu brownieyi çikolatadan daha tatlı birisi için yapmıştım, o da beğendi, çok sevindim. Abdullah'ın arkadaşı Serkan da devamı var mı diye sordu. Eee 11 yaşında bir çocuğu çikolata mutlu etmez mi? Eder tabi.

Tarifi aynen aşağıya aldım. Kendi ufak notlarımı da yazdım.

Malzemeler
280 gr bitter çikolata, doğranmış
125 gr tereyağı
1 su bardağı şeker
1.5 su bardağı (225 gram) fındık  (Fındık az kalmıştı, ben ceviz ilave ettim)
3 yumurta
1 çay kaşığı vanilya özütü (Vanilya özütü kullanmadım ben, vanilya özütü vanilya çubuğunun içinin alkolde bekletilmesi ile elde ediliyormuş, size de kullanmamanızı tavsiye ederim. Bunun yerine 1 Paket vanilya koyun.)
1/4 su bardağı un
1/2 çay kaşığı tuz

Yapılışı
Fırınınızı önceden 180C’de ısıtın.
23*23 cm’lik kare bir pişirme kabına bütün kenarlarından 5′er santim dışarı sarkacak şekilde parşömen kağıdı serin.
Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. (Benmari dediğimiz usulu sizler için fotoğrafladım, çikolatayı direk tencerede eritemezsiniz, yanar, onun yerine içi su dolu bir tencerenin içine daha ufak bir tencere oturtup çikolatanın tenceresinin ateş ile direk temasını engellemiş oluyorsunuz. Bunun adı da Benmari oluyor) 5 dakika soğumasını bekleyip ardından şekeri ekleyin ve çırpın.
Teker teker yumurtaları ekleyin ve çırpmaya devam edin. Ardından vanilyayı ekleyin ve karıştırın.
Fındığın 1 su bardaklık kısmını iri kum taneleri kıvamına gelene kadar bir mutfak robotundan geçirin (ya da toz olarak da satın alabilirsiniz).
Unu, toz fındığı ve tuzu çok karıştırmamaya özen göstererek bu karışıma bir spatula yardımıyla yedirin.
En son olarak geriye kalan yarım su bardaklık fındığı irice doğrayıp bu karışıma ekleyin.
Fırın kabına boşaltıp üzerini spatula yardımıyla düzleyin ve 35 dakika pişirin.
Fırından alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
Oda sıcaklığında veya soğuk olarak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails