1 Şubat 2010 Pazartesi

Kabak Tatlısı

İşte bu, harika bir kabak tatlısı. Kabak tatlısı yapacaksanız size iki şey gerek:
1. Babam: Kabağın iyisini seçmesi için
2. Annem: Böyle muhteşem pişirebilmesi için

Ama neyse ki ben annemden öğrendim işin sırrını. Ben de ilerde böyle güzel kabak tatlısı yapabilicem. Bu tatlıyı hani az şekerle yapıyorlar ya hani hoşaf gibi oluyor, tatlı diye yüzüne bakmam ben onun. Kabak tatlısı seviyorsanız işte tarif burada. Annemden daha güzel kabak tatlısı yapanın olduğunu zannetmiyorum. Bu kadar da iddialıyız yani.

Malzemeler:
1 Kg soyulmuş balkabağına yarım kg tozşeker
(Soyulmamış haliyle 1 kg 250 gr kadar balkabağı)

Üzeri için:
Ceviz ya da kavrulmuş fındık

Balkabağını soyup doğradıktan sonra tencereye diziyoruz. Dizerken aralarına tozşeker serpiyoruz, üzerine de tozşeker. Tozşekerli haliyle 2-3 saat bekliyor, şeker kabağın kendi suyuyla eriyor. Daha sonra kısık ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişiriyoruz. İlk başta kapağı örtülü oluyor tencerenin. Ama şekerler coşunca taşmaya kalkıyorlar ya işte tam o esnada kapağı kaldırmak gerek. Piştikten sonra soğuyunca üzerine ceviz serpip yiyoruz. Afiyet şeker olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba size ilk ziyaretim tarifleriniz çok güzel kabakta dediğiniz gibiharika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler www.mikrotem.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails